תוקף. גפני
תוקף. גפניצילום: קובי ריכטר/TPS

במהלך נאום בחירות תקף בליל אמש יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני את ראש העיר חיפה יונה יהב וטען כי הסית נגד הציבור החרדי וסכסך בין האוכלוסיות המקומיות.

תחילה האשים גפני את יהב בזיהום האוויר בעיר. "רבותי תושבי חיפה החילונים, מי שזיהם את האוויר בחיפה, במשך 15 שנים שהוא ראש העיר, שלצערנו הגדול אחוז מקבלי הסרטן בחיפה הוא הגבוה ביותר בארץ בגלל זיהום האוויר, בגלל מה שקורה עם בז"ן, שיונה יהב קיבל מהם כסף והוא מאפשר להם להרחיב את הזיהום כדי לקבל כסף בשביל לאיצטדיון של חיפה".

"בבקשה תתמודד עם הטענות תגיד שהם נכונות או לא נכונות, מה אתה משקר את תושבי חיפה, מה אתה אומר להם שאנחנו לשנות פה משהו, אנחנו לא הולכים לשנות שום דבר", אמר גפני שדבריו צוטטו במלואם באתר 'בחדרי חרדים'.

לדבריו במצע דגל התורה הדברים צפויים להשתנות. "במצע שלנו לא הולך להיות דבר כזה, בוודאי בחיפה. שאנחנו עושים דברים בכפייה. אנחנו הולכים לשנות דברים נגד רצונם של התושבים כאן? פשוט לא היה ולא נברא, לא משל ולא נמשל, אתה לא יודע להפסיד בכבוד, אז תגיד זה".

בהמשך האשים גפני את יהב בסכסוך בין האוכלוסיות. "מה אתה משאיר לנו תושבי חיפה, איזו מסורת אתה משאיר לנו? שנאה בין האחד לשני? אני מאמין שלא מאמינים לך, שנאה בין קבוצה אחת לשנייה. להפוך אותנו למפגינים בבית שמש, לעשות שאנחנו מפלגה קיצונית, כולם יודעים שזה לא נכון, בוודאי לא בחיפה, הנציג שלנו מיכי אלפר הוא איש נעים הליכות. הוא חי בשלום עם הנציגים החילוניים בעירייה, הוא חי בשלום עם הציבור, כמה אירועים ראיתי את היחס שלו ואת היחס שהוא מקבל".

"אין לך מושגים של בן תרבות. למה מה חטא הילד בקרית שמואל, מה חטאו אותם 420 תלמידים ותלמידות, שאני עם (עמרם) מצנע סיכמתי והוא הקצה קרקע לבית הספר שם, מה לעשות כעבור שנה, אתה נבחרת לראש העיר ואני שמחתי שאתה בטח תמשיך את זה, בגלל שאני עוד מכיר אותך מהכנסת, היית אז נורמלי. הייתי בטוח שזה הולך להמשיך אני גם הבטחתי לך שאני גם אעזור לבנות שם בית ספר. ביטלת את ההקצאה ומאז 15 שנה שאתה ראש עיר, כל כמה ימים נפצע או נפצעת שם תלמידה מברזלים שיוצאים החוצה, שהם לומדים במקום שאיננו ראוי למום לימודים", הוסיף