ישוחרר? טל מור
ישוחרר? טל מורצילום: פלאש 90

ועדת השחרורים החליטה הבוקר (שני) להיעתר לבקשתו של טל מור שדרס את רוכב האופניים שניאור חשין, ולהורות על שחרורו ממאסר לאחר שיסיים לרצות 9 מתוך 12 שנות המאסר שנגזרו עליו.

פרקליטות המדינה ביקשה לעכב את שחרורו של מור על מנת שתוכל לשקול לערער על החלטת ועדת השחרורים בפני בית המשפט המחוזי.

כזכור, מור דרס את רוכב האופניים שניאור חשין ז"ל, בנו של שופט בית המשפט העליון בדימוס מישאל חשין ז"ל, בבוקר יום ה-18 ביוני 2010, ועזב את זירת האירוע.

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הרשיע את מור בעבירות: הריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים וסמים, החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, שיבוש הליכי משפט, נהיגה ללא רשיון נהיגה בתוקף וללא פוליסת ביטוח בתוקף.

בהמשך גזר בית המשפט המחוזי על מור עונש של 12 שנות מאסר בפועל, 3 שנות מאסר על תנאי, ופסילה מלהחזיק ברשיון למשך 20 שנה.

השופט זכריה כספי, סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בפ"ת, כתב, "התנהגות הנאשם בכללותה היא התנהגות קשה. הסיכונים שנטל על עצמו, ואשר נתממשו, למרבית הצער, היו רבים מאוד ובהמשך התנהל באופן נקלה, כאשר נס מן המקום, כדי למלט את נפשו מידיו של החוק. הוא הוסיף חטא על פשע בשיבוש החקירה. הוא לא נטל אחריות על מעשיו ולא הודה בהם. זו גישה לגיטימית, אמנם, אך בדרך הזו מנע מעצמו ליהנות מפירותיה של הודייה".

"הקשבתי, היטב, לאשר אמר בדברו האחרון. כל ששמעתי היו דברים עמומים ומעורפלים וכאלה שאינם חד-משמעיים. לכל היותר, אפשר להבין, כי הוא משתתף בצערה של המשפחה הנפגעת בתאונה בה היה מעורב. מעורב ולא אחראי לה. על בסיס קו ההגנה שלו, אוסיף ואומר, לא הבנתי גם את המסר אותו ביקש להעביר לצעירים אחרים", הוסיף השופט כספי.