לפיד: "לכבד את הקונסרבטיבים גם בחייהם"ערוץ הכנסת

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעתו בכנסת לטבח הנורא בבית הכנסת בפיטסבורג ואמר: "זוהי תזכורת לכל מי שטען שהרפורמים והקונסרבטיבים הם לא באמת יהודים".

לפיד המשיך ואמר, "היהודים הטובים האלה, אוהבי ישראל, נרצחו בבית הכנסת, בשבת בבוקר, מול ארון הקודש, עטופים בטלית, מיד אחרי שאמרו 'מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל'. מדינת ישראל מרכינה את ראשה מול מותם, אבל זה לא מספיק. לא רק במותם הם יהודים כמונו, אלא גם בחייהם. לא רק במותם צריכה הממשלה לכבד אותם, אלא גם בחייהם. לא רק במותם צריכה הממשלה לתת להם זכויות שוות, אלא גם בחייהם".

"ממשלת ישראל צריכה להעביר את מתווה הכותל, שהיה מוסכם על כל זרמי היהדות, כולל האורתודוכסים. היא צריכה להכיר בגיורים של כל הזרמים ביהדות", הוסיף.

לדבריו, "בארבע השנים האחרונות נוצר קרע מכאיב בין מדינת ישראל לבין יהדות העולם ובעיקר יהדות ארה"ב. הממשלה מעדיפה שיקולים קואליציוניים צרים על פני טובת העם היהודי. על פני המחויבות שלנו לעם היהודי. זה מוכרח להיפסק. אם אנחנו נרכיב את הממשלה הבאה ניישם את מתווה הכותל, נכיר בכל זרמי היהדות, נעביר את ברית הזוגיות".

לסיכום אמר לפיד: "בואו נהפוך את שעת הכאב והצער הזו לשעת חסד. בואו נבחר ביהדות מאירת פנים, מקבלת, שיש בה מקום לכולם. אחינו בארצות הברית הם לא יהודים סוג ב'. לא בחייהם ולא במותם".