קלינגר. עובר קבוצה
קלינגר. עובר קבוצהצילום: פלאש 90

יומיים בלבד לאחר שהתפטר מאימון הפועל חיפה באופן חד-צדדי בטענה של לקיחת אחריות על מצב הקבוצה, מונה היום (שני) ניר קלינגר למאמן בית"ר ירושלים.

המינוי של קלינגר בן ה-52, ומי שהצעיד את הפועל חיפה לאחד מהישגי השיא שלה אשתקד עם זכיה בגביע המדינה, למאמן בית"ר לא מפתיע ואף היה צפוי וידוע, אך עם זאת מעורר תגובות מעורבות בענף הכדורגל בכלל ובקרב אוהדי הקבוצה הירושלמית, בפרט.

קלינגר, התפטר רק לפני יומיים באופן חד-צדדי ומפתיע מאימון הפועל חיפה, כשהחשד היה כי סוכן שחקנים פנה אליו עם הצעה לאמן את הירושלמים, ומשסרב הבעלים של האדומים מהכרמל יואב כץ לשחרר אותו אליהם, הודיע כי הוא מתפטר בתואנה של לקיחת אחריות על מצב הקבוצה.

כעת בהפועל חיפה טוענים כי הירושלמים פנו למאמן תחת חוזה, ודורשים ממנהלת הליגות בכדורגל וההתאחדות לפעול על מנת לסכל את החתימה של המאמן הוותיק בקבוצה הירושלמית שתהיה עבורו התחנה השביעית בקריירת האימון בישראל.

"ניר מהמאמנים הבכירים בישראל, בעל רקורד מוכח כמנהיג על הקווים ובעל משנה טקטית ברורה המתאימה לרוח המועדון. אנו מאמינים כי איתו נוכל לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו", אמר משה חוגג, הבעלים הירושלמי בתגובה למינוי.

קלינגר עצמו אמר: "נרגש להצטרף למועדון גדול כמו בית"ר ירושלים, נכונה לנו עבודה רבה. אני מגיע בשיא התשוקה וההתלהבות ומצפה להתחיל בעשייה. מודה למשה חוגג ולאלי אוחנה על האמון".

כאמור, בעונה שעברה הוליך קלינגר את הפועל חיפה לזכיה בגמר הגביע, כשגבר במשחק הגמר על בית"ר ירושלים בתוצאה 3:1, והביא אותה למקום הרביעי בליגה. בנוסף, זכה קלינגר בתחילת העונה עם החיפאים בתואר אלוף האלופים כשגבר בדו-קרב פנדלים על האלופה הפועל באר שבע, ולדבריו תחילת העונה המגומגמת היא שהביאה להתפטרותו מחיפה.