משפחת עטר
משפחת עטרבאדיבות המשפחה

אבל כבד ביישוב פסגות: שמונת בני משפחת עטר נספו בתאונת הדרכים שאירעה בצהריים (שלישי) בכביש 90 ליד ים המלח. מועד ההלוויות טרם נקבע.

ההורים וששת ילדיהם היו בדרכם לטיול משפחתי בדרום הארץ: יריב בן 45, שושי בת 47, והילדים: יעקב ישראל בן 12, עטרת בת 11, איילה בת 9, מוריה בת 7, ידיד בן 5 ואביגיל בת 3.

יריב עבד בחברת מחשבים, שושי אישתו היתה מורה לחינוך מיוחד בעמותת קרן אור בירושלים. הילדים למדו בבית הספר היסודי ובגנים בפסגות והבן הבכור למד בישיבה התיכונית מטה בנימין בבית אל.

בני הזוג עטר הגיעה לישוב פסגות לפני כ-13 שנים, זמן לא רב לאחר חתונתם. המשפחה התגוררה בשכונת העי ולפני כשנתיים עלתה לשכונה המרכזית ונטעה את מקומה ביישוב.

עם היוודע דבר האסון, צוות החרום של היישוב התכנס בין היתר כדי לתת מענה נרחב לצרכים הקהילתיים השונים. מצוות היישוב נמסר כי "קהילת פסגות חזקה ומלוכדת ובולטת בחוסן החברתי שלה. אנו פועלים יחד עם גורמי הרווחה והנהגת היישוב כדי לעטוף את המשפחה המורחבת ואת החברים הקרובים".

הערב נערכו כינוסים קהילתיים ביישוב יחד עם הצוותים המקצועיים, רב היישוב ואנשי הרווחה והשירותים החברתיים במועצת בנימין.

קצין את״ן דרום סנ״צ שמעון בוטבול

נהג הרכב שהיה מעורב בתאונה הקטלנית בכביש 90 באזור ים המלח הועבר לחקירה במשטרה לאחר ששוחרר מבית החולים, ולאחר מכן נעצר בחשד להריגה. בתו ואשתו של הנהג נפצעו גם הן בתאונה, באורח בינוני וקל, ועדיין מאושפזות בבית החולים סורוקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות התאונה ''הלב נקרע לאור האסון הכבד שגדע היום את חייה של משפחה שלמה. רעייתי שרה ואני אבלים יחד עם כל אזרחי ישראל על החיים שנגדעו באיבם ושולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחה ולתושבי פסגות.

''היום, כשרבים מאזרחי ישראל מנצלים את יום השבתון לטיולים בארצנו, אני מבקש מכם לעשות הכל כדי לחזור הביתה בשלום", הוסיף ראש הממשלה.

ישראל גנץ: ''אסון קשה''

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר ''‫משפחה שלמה נמחקה היום באסון נורא. עתידם של שישה ילדים נקטע באחת. אני שולח חיבוק חם לחבריי תושבי פסגות ולבני המשפחה שאיבדו את ילדיהם ונכדיהם באסון הכבד.

''‬לכם אזרחי ישראל, ובמיוחד למי שניצל את יום השבתון גם לטיול קצר: סעו לאט ובטוח ושובו הביתה בשלום", הוסיף אדלשטיין.

תאונה קטלנית בים המלח

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הביע צער כבד על התאונה הקשה באזור ים המלח שבה נספתה משפחה מהישוב פסגות. "משפחה שלמה הלכה. פשוט לא נתפס. מחבקים ומחזקים את תושבי פסגות ומטה בנימין בשעות הקשות האלה. חייבים לקבל על עצמנו לנהוג במשנה זהירות. שום דבר, אבל שום דבר, לא שווה את זה", אמר חבר הכנסת.

מחקירת התאונה עולה כי שני רכבים שנסעו בכביש 90 סמוך לים המלח התנגשו בזה בזה. ההרוגים נלכדו בין שרידי הרכב הבוערים ומותם נקבע לאחר שחולצו על ידי צוותי כיבוי אש.

ברכב הנגדי נפצעו עוד שלושה בני משפחה תושבי היישוב גבעון. חובשי מד"א העניקו טיפול רפואי לאישה בת 52 ונערה בת 12 ופינו אותן במצב בינוני במסוק לבית החולים סורוקה. גבר נוסף כבן 50 פונה אף הוא במצב קל.