להיות יעילים יותר
להיות יעילים יותרצילום: iStock

מיזם חדש, לו שותפות התאחדות הסטודנטים וחברת 'ג'וביט', מבקשת למצוא לסטודנטים עבודות בתחום לימודיהם. לא עוד לומדי משפטים שממלצרים ולומדי חינוך שמתדלקים. את זה מבקש המיזם החדש לעשות באמצעות מערכת המבוססת על בינה מלאכותית.

על המיזם שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם מנכ"ל 'ג'וביט', תומר כהן, שמספר על כמעט 80 אחוזים מהסטודנטים בישראל שעובדים במהלך תקופת הלימודים ועל רוב מוחלט מתוך אותה קבוצה שעוסק בתחום אחר מזה הנלמד.

התוצאה של מציאות זו, אומר כהן, היא יציאה של סטודנטים מהאקדמיה עם תואר אך כמעט ללא ניסיון שיוכל לקדם אותם בראשית דרכם המקצועית, בה בשעה שמעסיקים מחפשים דווקא את בעלי הניסיון, "האקדמיה הופכת לפחות ופחות רלונטית", הוא אומר וקובע כי לסטודנטים "יש מה לתת והם רוצים לתת".

במיזם החדש מבקשת התאחדות הסטודנטים לסייע לסטודנטים במציאת מקומות עבודה בתחומי לימודיהם, בהתחשב בלו"ז הצפוף של סטודנטים, לו"ז הכולל תקופות מבחנים, עבודות וכיוצא באלה.

כאמור, המערכת המדוברת מבוססת על בינה מלאכותית האוגרת ומתעדכנת במידע שהסטודנט מבקש העבודה מעדכן. בשלב הראשון ממלא הסטודנט נתונים כמו במה הוא עוסק כיום, מה עשה בעבר, מה תחום הלימודים, השכר שהוא מעוניין בו, המרחק הגיאוגרפי ונתונים נוספים המייצרים פרופיל שהולך ומתעדכן. במידה ולסטודנט מתווסף ידע או ניסיון בתחום מסוים הוא יוכל לעדכן את המערכת וזו תאתר עבורו מקומות עבודה התואמים את דרישותיו, ניסיונו וכישוריו.

במידה והתגלתה אי התאמה בין הסטודנט לדרישות המעסיק תמשיך המערכת להתעדכן בהצעות עבודה נוספות ולעדכן את הסטודנט כאשר תגיע הצעת עבודה התואמת את פרטיו האישיים.

כהן מוסיף ומציין כי המערכת מקיימת גם מעין ראיון עבודה ראשוני ובכך חוסכת הן לסטודנט והן למעסיק. למעשה, כך הוא מספר, החלה המערכת את דרכה בנקודה זו של ראיונות עבודה ממוחשבים, ובסיוע התאחדות הסטודנטים היא הופנתה לאפיק האקדמיה הישראלית תוך התאמת המערכת והוספת פונקציות מותאמות.

לטובת הסטודנטים והמעסיקים
לטובת הסטודנטים והמעסיקיםצילום: תומר כהן