אימון ''מגלן'' בקפריסין
אימון ''מגלן'' בקפריסיןצילום: דובר צה"ל

בתום שבוע מפרך הגיע לסיומו אימון ‪ של כוחות מיחידת מגלן וכוחות מיוחדים שנערך באי קפריסי. באימון השתתפו גם כוחות חיל האוויר.

מדובר באימון משותף של כוחות מיחידת מגלן עם יחידות צבא קפריסין במסגרתו תורגלו מגוון תרחישים ויכולות בתחומי הלוחמה בטרור, לוחמה בשטח בנוי, לוחמה בשטח פתוח, יכולות פריצה וחבלה ויכולות בתחומי הרפואה המבצעית.

בצה''ל אומרים כי זהו אימון ייחודי המביא לידי ביטוי יכולות מיוחדות של צה״ל למול תרחישי התמודדות עם גורמי טרור שונים.

אימון זה הוא אבן דרך נוספת בשיתוף הפעולה ההדוק והמשמעותי בין הצבאות, שכן מדובר באימון השלישי שמבצע צה״ל בשיתוף פעולה עם הצבא הקפריסאי על אדמת קפריסין. בנוסף, התבצעו אימונים משותפים עם צבא קפריסין גם בישראל.

יחידת העילית "כבשה" את קפריסיןדובר צה"ל

מפקד יחידת מגלן, סגן-אלוף ר׳, אמר כי "במהלך האימון עמדו לוחמי יחידת מגלן במשימות מורכבות והפגינו מבצעיות ומקצועיות. מדובר באימון משותף עם צבא קפריסין, זאת כחלק משיתוף הפעולה המתמשך בין הצבאות בשנים האחרונות. במהלך השבוע לוחמי היחידה התמודדו עם מגוון תרחישים תוך התמודדות עם שינויי משימה רבים, תנאי מזג אוויר מורכבים ודימוי אויב איכותי. ייחודיות תרגיל מסוג זה היא היכולת להציב בפני הכוחות אתגר טקטי, פיזי ומנטלי. אני גאה להגיד שהמפקדים והלוחמים התמודדו עם כלל המשימות בצורה יוצאת דופן״.

ראש ענף קשרי חוץ בצבא קפריסין, סגן-אלוף אדוניס קרלמבוס, אמר כי ״מדובר באימון משמעותי אשר ממחיש את שיתוף הפעולה המתמשך בין צבא קפריסין לצה״ל בשנים האחרונות. הלוחמים שלנו מבצעים למידה משמעותית בכל אימון משותף עם יחידות הקומנדו של צה״ל, בעיקר בתחומי הלוחמה בשטח בנוי והטכניקות הקרביות. אנו מסכמים אימון מוצלח מאוד, ובטוחים ששיתוף הפעולה המוצלח עם צה״ל ימשך בעתיד״.