חגית משה
חגית משהצילום: יונתן זינדל

בין מפלגת הבית היהודי בירושלים לבין עופר ברקוביץ הבשילו מגעים לידי הסכם, וככל הנראה יחתמו הצדדים כבר ביום ראשון על הליכה משותפת יחדיו לסיבוב השני, כך מדווח "ישראל היום".

על פי ההסכם המתגבש, תקבל סיעת הבית היהודי, כצפוי, את תפקיד סגן ראש העיר. נוסף על כך דרשו בבית היהודי להיות מעורבים ובעלי עמדת השפעה בכל הקשור למזרח ירושלים, וככל הנראה הם יקבלו לידיהם את תיק מזרח ירושלים אם ברקוביץ ייבחר.

גורם בבית היהודי המעורב במגעים אמר ל"ישראל היום": "בנט חוזר הלילה מארה"ב ואנחנו כנראה לקראת חתימה, שתתרחש כבר ביום ראשון. נקבל עמדה מכרעת בכל סוגיית מזרח העיר. אנחנו רואים זאת כמימוש הריבונות".

לדבריו, "ליאון השקיע שבעה מיליון שקלים בקמפיין והביא 5,000 קולות. את השאר החרדים הביאו לו. הציונות הדתית היא 22% מהאוכלוסייה היהודית בבירה, בערך 40 אלף קולות. החבירה של הציונות הדתית דווקא לברקוביץ עשויה להיות מה שיכריע את הבחירות".

יו"ר הבית היהודי בירושלים, חגית משה, אמר לערוץ 7 בעקבות הפרסום בישראל היום: ''אני לא תומכת בשום מועמד בשלב הזה, מבחינתי הכל פתוח. אנהל משא ומתן עם שני המועמדים כשטובת ירושלים עומדת לנגד עיני".

"אף אחד מהעיתון לא דיבר איתי ולא אישרנו את הדיווח. אין לי מושג מי ה'גורם' שאישר כביכול את הדברים, אבל כל הדיבורים כאילו אנחנו לקראת סגירה פשוט לא מדויקים. אני לא מנהלת משא ומתן בתקשורת וגם לא נלחצת מכותרות בעיתונים".

משה מספרת בשיחה לערוץ 7 הבוקר כי היא וחבריה למפלגה נמצאים במשא ומתן עם שני הצדדים ובוחנים את האפשרויות, אך טרם התקבלה החלטה. "יש כאן מנגנון ותהליך קבלת החלטות של חברי הסניף בירושלים וכמובן הרבנים שעומדים מאחורינו ובראשם הרב חיים דרוקמן, הרב איתן אייזנמן והרב יעקב שפירא ורבנים נוספים, והם עוד לא שמעו את הצדדים וטרם גיבשו החלטה".