משה ליאון ביום הבחירות
משה ליאון ביום הבחירותצילום: מאיר אליפור

המועמד לראשות העיר ירושלים משה ליאון התייחס הבוקר (שישי) לאפשרות שרשימת "הבית היהודי" בירושלים תתמוך בו, הבטיח כי ידאג לציונות הדתית בבירה ורמז כי אין בכוונתו לנהל משא ומתן עם יו"ר הבית היהודי חגית משה.

''אני בן הציונות הדתית ואיני זקוק לתיווך של ההנהגה המקומית של המפלגה בירושלים, שאותה אני מכבד, כדי לתווך ביני לבין הציבור שממנו אני בא. ה'דיל' שלי הוא עם התושבים, וכמובן שעם מי ששייכים לציונות הדתית, שתמיכתם בי טבעית. הם יודעים שהם יכולים לסמוך על כך שאדאג להם כפי שאדאג לכולם", אמר ליאון.

חגית משה הודיעה מוקדם יותר כי היא וחבריה בבית היהודי נמצאים במשא ומתן עם שני הצדדים ובוחנים את האפשרויות, אך טרם התקבלה החלטה האם לתמוך בליאון או בעופר ברקוביץ.

"יש כאן מנגנון ותהליך קבלת החלטות של חברי הסניף בירושלים וכמובן הרבנים שעומדים מאחורינו ובראשם הרב חיים דרוקמן, הרב איתן אייזנמן והרב יעקב שפירא ורבנים נוספים, והם עוד לא שמעו את הצדדים וטרם גיבשו החלטה".

לדבריה, כעת הם בוחנים מי מבין המועמדים יבטיח טוב יותר את העקרונות שחשובים לציונות הדתית כמו קדושת ירושלים והשבת ואף את מוסדות הציונות הדתית בירושלים.

"המצב כעת הוא win-win", אמרה משה. "אנחנו לא פוסלים אף אחד, צריכים לראות מה נכון לציונות הדתית בסיטואציה שנוצרה. עומדים על הפרק המון נושאים כמו הקצאות לבתי כנסת דתיים לאומיים, מי ישלוט במועצה הדתית ש"ס או אנחנו, עתידם של מאות מוסדות הציונות הדתית בירושלים וכמובן גם נושאים חשובים לא פחות כמו שמירת הסטטוס קוו, קדושת ירושלים והשמירה על ירושלים מאוחדת. נשמע את המועמדים, נבחן לעומק את הדברים בכובד ראש ורק אז נקבל החלטה בהתייעצות עם כל הגורמים ובראשם הרבנים".

סיעת "הבית היהודי" בירושלים זכתה בשני מנדטים בבחירות, מנדט אחד יותר מהבחירות הקודמות, והפכה ללשון מאזניים לקראת הסיבוב השני בירושלים.