באר שבע מול הרצליה הערב
באר שבע מול הרצליה הערבצילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

האחת מדורגת בתחתית הליגה ברוב המדדים ההתקפיים - בנקודות, בשלשות ובאסיסטים. האחרת מדורגת שניה בליגה בספיגה, ושתיהן הגיעו הערב (מוצאי שבת) אל המחזור החמישי במסגרת ליגת העל בכדורסל, כשהן אחרי שני הפסדים רצופים.

העולה החדשה מבאר שבע, פתחה את העונה בצורה מופלאה כשהגיעה לגמר גביע ווינר סל והוסיפה לכך שני ניצחונות בפתיחת עונת 2018/19 בליגת ווינר סל. גם שני הפסדים הרצופים, מול האלופה מכבי ת"א ומחזיקת הגביע הפועל חולון, התקבלו בהבנה נוכח עוצמתן.

עם זאת, בידה של באר שבע היה לנצח את שני ההפסדים הרצופים, כשפיספסה מול שתיהן לעשות זאת כשהחטיאה את ההזדמנות האחרונה שלה מול שתיהן, מה שהראה על בעיה לתפקד תחת לחץ.

הערב, מול הרצליה שהגיעה גם היא לאחר שני הפסדים רצופים סיפקה באר שבע אופי גדול מלווה ביכולת לא רעה, כשלאחר שלושה רבעים צמודים, פתחה מבערים ברבע האחרון והמכריע וניצחה בתוצאה 84:75 באולמה הביתי שבדרום.

הרצליה, שבשני המחזורים האחרונים קלעה 42.0 נקודות במחציות הראשונות, אבל הוסיפה רק 30.5 נקודות לאחר ההפסקה, המשיכה להציג את היכולת הרעה שלה ואת ההבדלים הגדולים בין שתי המחציות כשהגיעה שוב לאותם המספרים גם הערב.

באר שבע חוזרת לנצח ועל הדרך מתמקמת במקום השני בטבלת ליגת ווינר סל. הרצליה? זו עשויה למצוא את עצמה מהר מאוד עמוק בתחתית הטבלה, אם לא תעשה שינוי מיידי.