רוני אלשיך
רוני אלשיךצילום: הלל מאיר/TPS

משרד המשפטים הודיע הערב (ראשון) כי מפכ''ל המשטרה רנ''צ רוני אלשיך הוא שזה שפנה אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה להעביר אליו מכתב ובו שורת טיעונים נגד הניצבים המועמדים לתפקיד המפכ''ל הבא.

במשטרה טענו בשבוע שעבר כי המסמך הועבר בהתאם לחוק, אולם במשרד המשפטים מבהירים כי אלשיך הוא היוזם של המהלך.

''לפני מספר שבועות, עוד טרם פורסמו שמות המועמדים, פנה מפכ"ל המשטרה ליועמ״ש לממשלה על מנת להתייעץ באשר לדרך הראויה של העברת מידע המצוי ברשותו של המפכ״ל אודות המועמד לתפקיד המפכ"ל הבא, לכשיוצג לאישור ועדת גולדברג", סיפרו במשרד המשפטים.

בשיחה סוכם כי כל מידע רלוונטי יועבר בציר המקצועי של יועמ"ש משטרת ישראל מול המשנה ליועמ״ש לממשלה (משפט מנהלי-ציבורי), עו״ד דינה זילבר, שמונתה מטעם היועמ״ש לממשלה לרכז את הנושא, ושלצורך כך אף נפגשה עם מפכ״ל המשטרה לבקשתו.

כל זאת. לצד חובתו של המפכ״ל לדווח לוועדה על כל מידע רלוונטי בבוא העת. "במסגרת התהליך, פנתה עו"ד זילבר ליועמ״ש המשטרה לצורך קבלת מידע רלוונטי בכתב, כאשר במוצאי השבת הקודמת, נשלחה תזכורת להזדרז עם העברת המידע", מספרים במשרד המשפטים.

במהלך השבוע שעבר התקיים שיח של שאלות ותשובות, כאשר יועמ"ש המשטרה מבצעת בדיקות נוספות על פי שאלות שקיבלה עד להשלמת התהליך.

''במקביל לשיח המתואר, קיים היועץ המשפטי לממשלה, יחד עם פרקליט המדינה, עו״ד שי ניצן, ועו״ד זילבר, שיח עם השר לביטחון הפנים לגבי המועמדים השונים, לשם בחינת מידע רלוונטי הנוגע להם. לאחר השלמת הבחינה של הדברים, העביר היועץ המשפטי לממשלה את חוות דעתו המשפטית לשר לביטחון הפנים", הוסיפו במשרד המשפטים.

כעת, המשך ההתקדמות בהליך המינוי של המפכ''ל החדש - ניצב משה צ'יקו אדרי - כפוף לבדיקת הוועדה המייעצת לאישור מינויים בכירים, בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס אליעזר גולדברג.

במשרד המשפטים מציינים כי בפני הוועדה יונחו החומרים הרלבנטיים לצד חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, ובהמשך נדרשת החלטת ממשלה על-מנת לאשר את המינוי באופן סופי.