סקוטי ווילבקין. יהיה כשיר לריאל מדריד
סקוטי ווילבקין. יהיה כשיר לריאל מדרידצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

מכבי תל אביב עושה מאמצים להכשיר לקראת המשחק הביתי ביום חמישי הקרוב מול ריאל מדריד את סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק הסובלים מפציעות קלות.

השניים לא יטלו חלק במשחק הליגה מחר (שני) מול הפועל גלבוע/גליל, אבל הם עורכים אימוניים חלקיים. ההערכה היא שווילקין יהיה כשיר בכל מקרה למשחק ביום חמישי ובלאק עדיין בספק.

בקבוצה מקווים שגם הזר החדש, רמון סשנס, שינחת מחר, יוכל להצטרף לקבוצה ולשחק לפחות חלקית ביום חמישי.

סנשס, אחד הרכזים המנוסים ביותר בשוק, חתם בשורות הצהובים לתקופה של שלושה חודשים עם אופציה להארכת ההסכם עד תום העונה הנוכחית.

השחקן (32, 1.91) מגיע כגיבוי להיעדרו של ג'רמי פארגו, שנצטווה לנוח עקב כאבים בגבו, ובמטרה להפחית מהעומס המוטל על סקוטי ווילבקין.

סשנס הוא שחקן בעל ניסיון עשיר ב-NBA, ליגה בה שיחק ב-11 העונות הקודמות. מדובר ברכז עם יכולת מרשימה לייצר נקודות, בעל יכולת מסירה ויצירת מהלכים וכמובן ניסיון נרחב. ברקורד יש לו 691 משחקים בליגה הטובה בעולם עם ממוצע קריירה של 10.3 נקודות לצד 4.1 ריבאונדים למשחק. בעונה שעברה החל לשחק במדי טורונטו, עבר לניו יורק ניקס וסיים כשחקן וושינגטון וויזארדס, שם סיפק 5.5 נק' ו-3.3 אס' ב-15 דקות בממוצע למשחק.

"אני מאוד מאוד שמח להצטרף למכבי תל אביב", אמר רמון סשנס לאתר הרשמי של מכבי אחרי החתימה על החוזה. "הייתי ב-NBA במשך 11 שנים וזו פעם ראשונה שאשחק מחוץ לארצות הברית. זו ללא ספק אחת הקבוצות הכי טובות מחוץ לארה"ב, עם היסטוריה, מסורת והישגים גדולים".

"אני זוכר משנותיי ב-NBA שכשמכבי הגיעה כמה פעמים לשחק משחקי הכנה מול קבוצות NBA, בכל מקום דיברו טובות על המועדון הזה", המשיך הרכז הוותיק לספר על קבוצתו החדשה. "זה שם גדול כשמדובר באירופה ואני כבר מצפה להתחיל".

"למעשה, מתחילת העונה הייתה לנו בעיה עם עמדת הרכז, והחלטנו להחתים את רמון", סיפר המאמן נבן ספאחיה. "יש לו הרבה ניסיון והוא אמנם מגיע לראשונה לאירופה, אבל יש לו כשרון והוא יעזור לנו בסיטואציה שבה אנחנו נמצאים".

סשנס נולד באפריל 1986 בדרום קרוליינה, מקום בו גדל ואף השלים את לימודיו בתיכון. הוא שיחק שלוש עונות במכללת נבאדה, לפני שפנה לדראפט ה-NBA. הרכז נבחר בקיץ 2007 במקום ה-56 על ידי מילווקי והצטרף לבאקס, קבוצה במדיה קבע את שיא הקריירה שלו באסיסטים (24 במשחק מול שיקגו), בנקודות (44 נגד דטרויט) ובריבאונדים (10 מול הלייקרס).

בהמשך הדרך עבר סשנס למינסוטה, קליבלנד, לוס אנג'לס לייקרס וגם שארלוט, לפני שחזר לקדנציה נוספת במילווקי. הוא לבש את מדי סקרמנטו קינגס, ניו יורק ניקס וכאמור וושינגטון וויזארדס, קבוצה בשורותיה שיחק בחצי השני של העונה שעברה. חוזה השיא שלו, אגב, עמד בעונת 2016/17 על 6 מיליון דולרים בשנה.

בכך הופך רמון סשנס לשחקן נוסף שמגיע למכבי הישר מה-NBA אחרי ששיחק רק בארצות הברית, אבל עם רקע עשיר בליגה הטובה בעולם. קדמו לו לאחרונה טאריק בלאק וג'וני אובראיינט.