הליך מזורז לחסימת ה"פוטש". סער ונתניהו
הליך מזורז לחסימת ה"פוטש". סער ונתניהוצילום: פלאש 90

הצעת החוק המגבילה את סמכות נשיא המדינה בהטלת תפקיד הרכבת הממשלה, וקובעת כי התפקיד יוטל רק על ראשי מפלגות, תעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב.

ההצעה, שזכתה לכינוי "חוק סער", תעלה לחקיקה בהליך מזורז ביוזמתו של ראש הממשלה נתניהו, לאחר ששר האוצר משה כחלון השתכנע לתמוך בה.

הרקע להצעת החוק הוא טענות של מקורבים לנתניהו לפיהן שר החינוך לשעבר גדעון סער יזם מהלך להדחת נתניהו לאחר הבחירות ושכנוע הנשיא ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה עליו.

לטענות הללו הצטרף גם ראש הממשלה נתניהו, אשר במסיבת יום ההולדת שנערכה לו לאחרונה אמר, "זה כמה שבועות שאני יודע ששר לשעבר בליכוד מדבר עם גורמים בקואליציה ורקח איזה תרגיל חתרני, שאני אביא את הליכוד לניצחון סוחף בבחירות ואחר כך ידאגו שאני לא אהיה ראש ממשלה, בניגוד לרצון בוחרי הליכוד, בניגוד לרצון הציבור, בניגוד לדמוקרטיה".

"אני מסתובב בארץ יחד אתכם ואני רואה את התמיכה האדירה בנו: בי, ברעייתי, תמיכה שאני לא זוכר כמותה מאז שנכנסתי לפוליטיקה. ולכן מלכתחילה זה נועד לכישלון כי הציבור לא נותן לדבר כזה לקרות. אבל זה כן חשף פרצה בחוק ואנחנו נחשוב מה לעשות עם זה", הוסיף ראש הממשלה.