לפיד: יקר כאן יותר מבטוקיוערוץ הכנסת

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעתו בכנסת ליוקר המחיה בישראל.

"יוקר המחיה הוא היום הבעיה מספר אחת של הישראלים; אבל נתניהו אומר שהכל מדהים. כי לו ולחברים שלו בקיסריה באמת הכל מדהים".

לפיד הזכיר כי ראש הממשלה התגאה בזה שהיקף ההשקעות של יפן בישראל גדל בשנים האחרונות וענה, "אני לא בטוח שכדאי לו להזכיר לנו את יפן. כי בשנתיים האחרונות ישראל הפכה להיות יקרה כמו טוקיו".

לפיד המשיך ופרט, "לא מרוויחים פה כמו בטוקיו, אבל יקר פה כמו באחת הערים הכי יקרות בעולם. יש את "מדד המקדונלד'ס" כמה עולה מקדונלד'ס בכל מקום. בישראל ארוחה במקדנולד'ס עולה כפול מאשר בטוקיו. כפול! ג'ינס ליווייס עולה בטוקיו 212 שקל, בישראל 327. נעלי נייק, בטוקיו 326 שקלים, בישראל 418 שקלים. באופן כללי, הביגוד בטוקיו זול ב-38% מאשר בישראל.

תחבורה ציבורית בטוקיו היא אמנם יותר יקרה ב-28%, אבל היא כוללת רכבת תחתית יעילה, מהירה, דייקנית, ורכבות קליע שיוצאות מחוץ לעיר במהירות של 300 קמ"ש. תחשבו כמה הם חוסכים על אחזקת רכב, על שעות בפקקים, על דלק. הוצאות אישיות בטוקיו – ממשחת שיניים ושמפו ועד ביקור אצל רופא, 19% יותר זול. 19% יותר זול בטוקיו מאשר בישראל".

לפיד תקף את ראש הממשלה ואמר, "נתניהו כל הזמן אומר לנו שהכלכלה במצב מצוין. יש לי אליו שאלה אחת: המצב של מי מצוין? מי במדינה הזו גומר את החודש? מי במדינה הזו לא סובל מיוקר המחיה?"

יו"ר מפלגת יש עתיד, שכיהן בתפקיד שר האוצר לשעבר ציין כי "ב-2013 כשנכנסתי למשרד האוצר מדינת ישראל עמדה בפני משבר כלכלי. הייתי צריך לפתור את המשבר ועשיתי את זה. כיסיתי את החוב. העברתי את החברות הממשלתיות מהפסד לרווח. הכנסתי מוצרים לפיקוח והורדנו את המחירים".

לדבריו, "היה לזה מחיר פוליטי לא פשוט. ראש הממשלה, שיצר את המשבר, נעלם. כשיש קשיים הוא נעלם. או מתעלם. פעם אחת לא שמענו אותו מתייחס ליוקר המחיה. זה משעמם אותו".

לסיכום אמר, "אנחנו יודעים ויכולים לטפל בזה. אנחנו יודעים ויכולים להוריד את יוקר המחיה. זה המקצוע שלנו. תנו לנו את המנדט וזה יקרה".