אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק המעניקה לבתי משפט סמכות להורות על הרחקתו של מי שנחשד בעבירות פדופיליה מסביבת עבודה עם ילדים.

ההרחקה זו תכלול את מערכת החינוך וכן כל מוסד רגיש אחר כדוגמת קייטנות, הסעות ילדים, פארקים ועוד.

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת דוד ביטן (הליכוד), עליזה לביא (יש עתיד) ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני). ח״כ ביטן אמר ״החוק כל כך מתבקש, זה הפתיע אותי שעד היום איש לא נדרש לסגור את הפרצה בחוק. בטיחותם של ילדים הוא דבר ראשון במעלה ואני מקווה כי לצד החיץ שאנו מציבים בין עברייני מין לילדים התיקון לחוק יהווה גם גורם מרתיע במאבק בנושא״.

ח"כ לביא אמרה "נגמרו התירוצים. החוק שחוקקנו מבהיר באופן חד-משמעי וברור: מי שחשוד בעבירת מין - לא יעבוד עם קטינים ותימנע ממנו תעודת יושר. אנחנו מחויבים להגן על הילדות והילדים שלנו, ועל משטרת ישראל מוטלת האחריות לפקח על המידע הקיים ברשותה אודות עברייני המין. זהו מידע מציל חיים ובעל חשיבות עצומה, ועל המשטרה להעבירו למוסדות ולגורמים הרלוונטיים''.

ח"כ רוזנטל הסביר כי "מדובר בסגירת פרצה חמורה בחומת ההגנה על הילדים שלנו. קשה להאמין, אבל עד היום אפשרה מערכת החוק לחשוד שטרם הורשע בפדופיליה להמשיך בעבודתו עם ילדים. זו הלקונה שאפשרה שורה של מחדלים חמורים, ביניהם המקרה הנורא בשנה שעברה בו חשוד בפדופיליה הועסק בבית ספר למרות החשדות נגדו וזה הוסיף לפגוע בילדים".