השקעות, אילוסטרציה
השקעות, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

מאות אנשי עסקים ומנהלי קרנות השקעה, מרביתם אוונגליסטים, יגיעו מכל רחבי העולם לכנס השקעות ייחודי, במסגרתו ייפגשו עם יזמים ישראלים לבחינת השקעות במדינת ישראל.

הכנס נוסד כתגובת נגד לפעילות ארגוני ה-BDS, אשר פועלים בחודשים האחרונים לעצירת השקעות בישראל.

עו"ד כלב מאיירס, מייסד ונשיא ארגון ARISE המארגן את הביקור אומר כי ארגוני ה-BDS פועלים למניעת השקעות במדינת ישראל ובחברות ישראליות, על ידי שימוש בדוחות CSR, אחריות חברתית- תאגידית.

הוא מספר כי אחריות חברתית תאגידית היא שם כולל לשורה של אופני פעילות של תאגיד המבקש להיחשב כארגון המתנהל כ"אזרח" הגון, המתייחס כראוי למחזיקי העניין הסובבים אותו. כללים אלה יכולים להיות פגיעה בזכויות אדם, אי שמירה על נהלי בטיחות לעובדים, התייחסות לסביבת עבודה בטוחה ועוד.

ארגוני ה-BDS מעבירים לוועדות ההשקעה השונות בחו"ל את דוחות ה-CSR שלהם, בהם מוצגת חברות ישראליות כפוגעות בהליכי מנהל תקין, ובכך מונעות השקעות בישראל.

לדברי עו"ד ניר קמחי שותף-מנהל במשרד יהודה רוה ושות' מדובר בהשקעות בהיקפים של מאות מיליוני דולרים מדי שנה- שלא מגיעים למדינת ישראל. לב ליבו של הכנס הוא שידוך בין אנשי עסקים בחו"ל ובעלי עסקים בארץ ויצירת קשרים עסקיים – של מכירת מוצרים, טכנולוגיות, שיתופי פעולה עסקיים. במסגרת הכנס נקבעו כבר יותר מ-300 פגישות ליצירת הזדמנויות השקעה משמעותיות לטווח ארוך.

בנוסף, על מנת להילחם בדימוי שנוצר לישראל כתוצאה מהדוחות השקריים, יזמו בארגון ARISE דו"ח ראשון מסוגו שנכתב על ידי ארגון "מעלה", הפועל לדירוג ארגונים על בסיס האחריות התאגידית- חברתית שלהם. הדו"ח סוקר את החברות הישראליות הגדולות, בחתכי פעילות שונים, ומדרג את פעילות במדד ה-CSR. מהדו"ח עולה כי מדינת ישראל הינה המובילה במזרח התיכון בכל הקשור ל-CSR, ובשנים האחרונות מגמה זו הולכת ומתעצמת.