
כולנו עדים לתהליך חיפוש המידע המתקיים בכל כמה שניות ברחבי העולם באמצעות מיליארדי גולשים. כל גולש המחפש מידע או שירותים דרך אתר אינטרנטי מנסה מצדו להגיע לאתר הרלוונטי ביותר עבורו.
בצד זאת גם בעלי העסקי ומנהלי האתרים מנסים לעשות כל שביכולתם על מנת להגיע לקהל גולשים המהווים לקוחות פוטנציאליים רבים ככל האפשר. התחרות על לבם של הגולשים היא קשה לאין ערוך, גם המאבק על כיסם. כל חברה מוכנה להעניק משאבים רבים כדי למצוא את הדרך לעקוף את מתחריה בדרך למיקומים פופולריים ונראים יותר שיעניקו לה את האפשרות להרוויח באופן מיטבי.
ברוב המקרים בימינו בעלי עסקים אלו נעזרים בשירותיה של חברה מקצועית המעניקה שירות של אופטימיזציה, קידום אתרים, SEO. בשנים האחרונות, ככל שמהלכי קידום האתרים נעשים רווחים הרבה יותר ומתוחכמים במיוחד- נודעה חשיבות מיוחדת לא רק לתהליך האופטימיזציה עבור מנועי החיפוש, אלא גם לשיפור מערך המדיה החברתית של האתר עבור קשר יעיל ומיטבי יותר עם קהל הגולשים. בהחלט על פי תוצאות בשטח- במקרים רבים דווקא המעורבות של שטח זה: הרשתות החברתיות היא זו שעושה את ההבדל- עוזרת לעסקים לעקוף את המתחרים הפוטנציאליים. מה בכל זאת חשוב? מובן, שעל מנת להשתמש במדיה החברתית כחלק מתהליך חשיפה של עסק או של אתר המעניק שירותים- יש לוודא ראשית, שהפרופילים החברתיים של המדיה המדוברת פעילה ורלוונטית עבור קהל הלקוחות הרלוונטיים. במיוחד נחוץ שצוות קידום האתרים המקצועי יבחן כל אתר ויתאים בדיוק את המדיה החברתית המתאימה לו על פי פרופיל התוכן, האיכות ובעיקר ציבור הלקוחות הפוטנציאליים המצויים במדיה החברתית. כך, למשל- חשוב להשכיל לפרסם אתר או מידע שיווקי אך ורק בהתאם לפרופיל משתמשים במדיה החברתית. ניקח כדוגמה, חברת קידום אתרים המפרסמת ציוד לתינוקות ולילדים, והרי ברור, כי הפרסום הראוי והיעיל יהיה רק ברשת חברתית שבה ציבור המשתמשים הם הורים לילדים, כך שהעלאת המודעות וההשפעה הפרסומית הזאת אכן תשפיע. לאחר שהאתר המקודם הגיע לפרופיל החברתי, הוא ימשיך כדרך המדיה החברתית להיות משותף עם עוד ועוד אנשים, ובכך יוכל להגדיל את מספר הכניסות אליו, לשפר את מדד האמינות שלו ולנצל את הפוטנציאל הרווחי שלו.