הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בברקן
הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בברקןצילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הוציא צו הריסה לבית בו התגורר המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן בחודש שעבר, בו נרצחו זיו חג'בי וקים יחזקאל לבנגרונד הי"ד.

הצו מתייחס לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה בכפר שוויכה, בהן התגורר המחבל.

הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד ההריסה.

מצה''ל נמסר כי ''כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל וימשיכו לפעול באופן נחוש לסיכול פיגועי טרור ולהרתעת מפגעים פוטנציאליים''.

בצו שהוציא אלוף הפיקוד נכתב כי ההריסה לא תצא לפועל לפני ה-11 בנובמבר. בפרק זמן זה צפויה משפחת המחבל לעתור לבג״ץ נגד הריסת הבית.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מסר בתגובה "צו הריסה חלקי, לאחר חודש ימים מהרצח האכזרי של קים יחזקאל לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד - מעט מדי ומאוחר מדי. הצו עושה צחוק מההרתעה, ומבליט את העובדה העצובה שיותר ממה שאנו מרתיעים את המחבלים הפוטנציאלים, אנו מורתעים מבג"צ.

''אני דורש מראש הממשלה לאשר את חוק הריסת בתי משפחות מחבלים אותו יזמתי והנחתי לוועדת שרים לחקיקה, שם נתקע. זו אחריותנו להרתיע ולהציל חיים לביטחון ישראל, גם חובתנו המוסרית למשפחות קורבנות הטרור", הוסיף יוגב.

נתינת צו הריסה לבית המחבל שביצע פיגוע בברקןדובר צה"ל

מאות בני אדם צפויים להשתתף הערב (שני) בצעדת מחאה לזכרם של קים לבנגרונד יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד אשר נרצחו בפיגוע באיזור התעשייה ברקן, על-ידי מחבל שעבד עימם במפעל וטרם נתפס.

את הצעדה יובילו המשפחות השכולות יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן. הצעדה תצא בשעה 18:00 מבניין המועצה ותגיע עד מקום הפיגוע במפעל ''אלון" באזור התעשייה ברקן, שם תתקיים עצרת לזכר הנרצחים.

טל, אחיו של זיו חג'בי, אמר לקראת האירוע "אני רוצה לזעוק את הזעקה האחרונה של אחי. אני לא רוצה שישכחו אותו".

"אני קורא לכל מי שאכפת לו, לכל מי שרוצה למנוע את הפיגוע הבא, לכל מי שרוצה לחבק את המשפחות, להגיע היום לצעדה יחד איתנו", אמר ראש המועצה דגן. ''אנחנו לא מוכנים לראות שוב משפחות שחייהן נהרסו.

''הגיע הזמן לפעולת תגמול אמיתית כלפי המחבל ושולחיו ובכך יש לכלול גם את אבו מאזן והרשות הפלסטינית, שולחי המרצחים ומטפחיהם", הוסיף דגן.