אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןFlash 90

רון קרמן, אביה של טל קרמן הי"ד שנרצחה בפיגוע טרור, מתייחס בספקנות להצהרות שר הביטחון אביגדור ליברמן בנוגע לקידום חוק עונש מוות למחבלים.

"אני לא מאמין לזה, שבענו מהבטחות, הכול מס שפתיים'', אומר קרמן בשיחה עם ערוץ 7. ''החוק כבר קיים ואם רוצים לתת עונש מוות יש אפשרות כזאת בפרט ביו"ש. אבל מלכתחילה לא שמים בדיונים צוות שופטים בדרג שיכול לתת עונש מוות והפרקליטות לא דורשת עונש מוות".

לדבריו הפוליטיקאים מאכזבים פעם אחר פעם, "המנהיגים הולכים לבתי האבלים ואומרים בכל פעם שיהיה עונש מוות אבל בפועל זה לא קורה. השופטים לא מטילים עונש מוות והפרקליטות לא מבקשת עונש מוות. גם אם יחוקקו את החוק יהיה הרבה רעש במדינה ויקח לפחות עוד 10-15 שנה עד שזה יקרה".

קרמן סבור שמדובר בספין לקראת הבחירות הבאות, "הפוליטיקאים מחממים מנועים לפני הבחירות, קודם שנראה אותם הורסים את בתי המחבלים ומנסים להרתיע. לצערי אנחנו לא מדברים בשפה של המזרח התיכון וזה עולה בדמים.

''היום לצד השני אין מה להפסיד. אם הם יכנסו לכלא המשפחות יקבלו משכורות כך שאין מה שירתיע אותם. כל הסיפור של עונש מוות מיועד לקהל הבוחרים ואני מציע לפוליטיקאים לשחק בצורה משכנעת יותר".