במהלך הכנס השנתי של איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) התקיים פאנל מיוחד שהוקדש לאתגרים החדשים של יהדות בריטניה.

במהלך הפאנל צויין כי אם רק לפני שנים מעטות ההתמודדות הייתה אל מול התגברות האיסלאם הקיצוני, הרי שהיוצרות התהפכו וכעת הסכנה הכי גדולה מגיעה מצד שמאל של המפה הפוליטית בדמות חבר הפרלמנט ג'יימס קורביין ומפלגתו, מפלגת הלייבור.

"היהודים מאוד חוששים", אומר לערוץ 7 גדעון פאלטר שמנהל את המאבק באנטישמיות בבריטניה, "החשש גובר לאור האירועים בקיץ האחרון, בהם נחשף עד כמה קורביין עצמו שותף בפעילות אנטישמית במשך עשורים".

חבר הפרלמנט הבריטי מת'יו ג'יימס אופורד השתתף בפאנל וציין כי הוא שומע יותר ויותר על יהודים שמבקשים לעזוב את בריטניה, חלקם הגדול מעוניין לעלות לישראל.

לשאלתנו האם ניתן להגדיר את קורביין כאנטישמי ענה אופורד: "אני נמנע מלהגדיר אותו ככזה, אבל הוא אף פעם לא ניסה להתמודד מול האנטישמיות או לדבר נגדה. אז על בסיס העניין הזה הייתי מתחבר לאימרה הישנה שאומרת שמספיק שאנשים לא יעשו כלום כדי שדברים נוראים יקרו".

האם אתה יכול להבין את תחושת הפחד של יהודים בבריטניה?

"זה מפריע לי מאוד", עונה אופורד, "הרבה חברים שלי הם יהודים והם מתמודדים עם כך מדי יום והם חוששים שקורביין יהפוך לראש הממשלה של בריטניה. אנחנו צריכים לדאוג שזה לא יקרה אבל אנחנו גם צריכים לוודא שמפלגת הלייבור תשנה את דרכה ותסתכל על מה שהיא עושה ועל מה שהיא מאפשרת לקרות. אסור שאנשים יוכלו לומר דברים אנטישמיים ולהמשיך להיות חלק מהמפלגה,

בשיחתנו עם גדעון פאלטר הוא מדגיש כי ישראל יכולה לעשות יותר במאבק החדש של יהדות בריטניה נגד האנטישמיות. "לממשלת ישראל יש תפקיד חשוב בנושא הזה. הקהילה היהודית בבריטניה חשה בודדה במערכה. ראינו בעבר את הממשלה הישראלית יוצאת בקול נגד אנטישמיות בבריטניה. כל עזרה שישראל יכולה להעניק כדי לתקוף את הנושא תסייע לנו מאוד".