נמנעה השביתה הכללית במשק

שר האוצר משה כחלון, שר העבודה והרווחה חיים כ"ץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן סיכמו הערב (שלישי) על תוספת של 60 תקנים לפיקוח על הבטיחות באתרי בניה.

בעקבות ההסכמה שהושגה בין הצדדים בפגישה שנערכה הערב בלשכת שר האוצר בתל אביב הוסר איום השביתה הכללית במשק שאמורה היתה לפרוץ מחר.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר, "מדובר בדבר הנכון והמוסרי שהיה צריך להיעשות כבר מזמן. אני מברך על כך שבסופו של דבר המדינה הכירה בחובתה ובאחריותה להסדיר את הנושא. בזכות המאבק הצלחנו להביא פתרונות אמיתיים לשיפור הבטיחות בעבודה ובענף הבנייה בפרט, וזאת ללא יום אחד של שביתה במשק".

לדבריו, "ההסכמות הן רק תחילת התהליך בדרך לשינוי המציאות אך כבר עתה ברור לכולם כי המהלך ההיסטורי יחסוך תאונות קטלניות רבות בעבודה וימנע היפגעות ומוות של עשרות עובדים מדי שנה. יודגש כי לאחריות הרבה שנלווית לשמירת הבטיחות בענף הבנייה, שותפים גם הקבלנים והעובדים שממלאים תפקיד מרכזי בהקפדה על סטנדרט הבטיחות הנדרש. בתור נושאת דגל המאבק, ההסתדרות מחויבת להמשיך וללוות את הצדדים עד שיושלם יישומן המלא של ההסכמות".

"אני רוצה להודות לשר האוצר משה כחלון ולשר העבודה והרווחה חיים כץ על כך שנעתרו לקריאת ההסתדרות וגישרו על הפערים על מנת לגבש חבילת הסכמות רחבה שתסייע למגר את הקטל. תודה מיוחדת לשר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, שהפגין מנהיגות ותרם רבות למשא ומתן ולגיבוש ההסכמות. תודתי לשותפים נוספים שהיה להם תפקיד חשוב בקידום המו"מ, בהם יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד", הוסיף.

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, מסר, "אני מברך על ההתגייסות של שותפי למאבק בתאונות העבודה. המטרה שלנו היא שהעובדים יגיעו לעבודה, יתפרנסו בכבוד ויחזרו הביתה בשלום. כשקיבלתי את הסמכויות על תחום הבטיחות לפני כשנתיים, מצאתי הזנחה רבת שנים ובכלים שהיו ברשותי התחלתי לפעול ליצירת הרתעה באמצעות חקיקה ושדרוג מצבת כוח האדם הדלה במשרד. אני מאמין שהמחויבות המשותפת תיצור שינוי משמעותי בתחום הבטיחות בענף הבנייה".