העיר העתיקה. אילוסטרציה
העיר העתיקה. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

צעיר חרדי שנדקר בגבו על ידי מחבל בעיר העתיקה בירושלים לפני כשלוש שנים תבע את הדוקר תביעה אישית וזכה: בית המשפט קבע כי המחבל יפצה את הצעיר החרדי בסכום של שישים אלף שקלים.

האירוע אירע לפני כשלוש וחצי שנים, עת הלך הצעיר (אז קטין בן 16) יחד עם חבריו דרך השוק המוסלמי בעיר העתיקה, בדרכם לכותל המערבי בליל שבועות.

בשעה 2:30 בלילה רדף אחריהם הערבי כשבידו סכין עם להב באורך של כ-30 ס"מ, אותה קנה מוקדם יותר. המחבל דקר את הצעיר בגבו, וכן פגע בבחורים נוספים. הנדקר וחברו פונו לבית החולים, שם נזקק התובע לנקז בחזה.

המחבל לא הואשם בניסיון לרצח אלא הורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה בלבד, ונגזרו עליו תשע שנות מאסר. בעקבות כך, החליט הצעיר לתבוע באופן אישי את המחבל, ובמסגרת הסדר עם המחבל זכה בפיצויים על סך 60 אלף ש''ח.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו שמסייעים לנדקר ומשפחתו ואשר הגישו את התביעה מסר "לדיון הראשון הגעתי עם חשש שמא המחבל הדוקר או קרוביו יסמנו אותי. לדיון האחרון הגעתי והדוקר 'הגיבור' חתם כמו 'תתלה' ליד אבא שלו על הסדר שהוא משלם לנדקר 60,000 ש''ח. כך צריך לעבוד, לא לפחד אלא להיפרע מהמחבלים כל מה שרק ניתן.

"אני מקווה שרשויות האכיפה הרדומות של מדינת ישראל יתעשתו ויתחילו לפעול לגבות מהמחבלים ולו מעשר מתקציבי העתק שנאלצת המדינה לשלם לנפגעי הטרור אך משיקולים נפסדים תובעת את המחלים לשאת בנזקים", הוסיף יאדו.