קובי אייזן
קובי אייזןצילום: ללא קרדיט

לכל אורך הקדנציה האחרונה, תנועת התעוררות הוכיחה את מחויבותה לציונות הדתית בירושלים.

גם כשהיו על הכף לחצים גדולים, סיעת התעוררות ועופר ברקוביץ בראשה הפגינו דאגה כנה, והקדישו מאמצים גדולים כדי לשמור על האינטרסים של הציונות הדתית, וניסו להשפיע על מדיניות שתאפשר לציונים דתיים בירושלים לשמור על אורחות חייהם בתחומים המשמעותיים להם – חינוך בראש ובראשונה, וגם שמירה על ססטוס קוו ואורח חיים דתי באזורי מגוריהם.

מבט חטוף על רשימת חברי המועצה של ׳התעוררות׳, מראה כי התנועה איננה דואגת לאינטרסים ולצרכים של הציבור הציוני-דתי בירושלים ממניעים חיצוניים, אלא עושה זאת מכיוון שחברי מועצת העיר אלעד מלכא, חנן רובין, ודן אילוז הם כולם בשר מבשרה של הציונות הדתית, והדבר ניכר בכל ההצבעות שלהם וביוזמות שהם קידמו.

אם למנות דוגמא אחת למדיניות אותה קידמה התעוררות בשנים האחרונות, הרי שבגבעת מרדכי אנו חווים בשנים האחרונות מאבקים שונים סביב מגוון נושאים הקשורים לצביון החיים בה ולאופן בו תתקיים ותתנהל בעתיד.

בכל המאבקים, ׳התעוררות׳ בראשות עופר ברקוביץ היו תמיד לימין השכונה, ותושביה הדתיים ציוניים. הנצחונות במאבקים הרבים – למשל המאבקים על גני הילדים, על בית הספר, על הקצאת מבנים ומאבקים נוספים – נזקפים רבות לזכות ׳התעוררות׳ ולזכות עופר ברקוביץ׳, שנלחמו כתף אל כתף עם הציונות הדתית כדי להבטיח את עתידה בשכונה.

כאשר על הכף מונחים מצד אחד עופר ברקוביץ׳, אשר מחויבותו ושיתוף הפעולה שלו עם הציונות הדתית כבר מוכחים במעשים, לאורך מקרים רבים, ובמשך שנים, ומנגד מועמד שהתלות שלו וגם המחויבות שלו איננה לציונות הדתית (על אף שהוא משייך עצמו אליה), אלא בעיקר לאריה דרעי – שהוכיח בשנים האחרונות שהאינטרסים והמאוויים של הציונות הדתית בירושלים אינם בראש מעייניו – הרי שלטעמי הבחירה ברורה, והיא נובעת בראש ובראשונה מהאינטרס של הציבור שלנו, ומנסיון העבר.

מעבר לשותפות הטבעית וההיסטורית בין התעוררות לציונות הדתית, הרי שמצביעי המפלגה יעשו חשבון פשוט – עופר ברקוביץ׳ כראש עיר יוביל קואליציה בה ׳התעוררות׳ ו׳הבית היהודי׳ מהווים עשרה מושבים מתוך 16, רובם מאויישים ע״י אנשי הציונות הדתית.

משה ליאון יוביל קואליציה חרדית, שלא תענה לצרכי הציבור הציוני דתי בעיר. כלומר – הכח הפוליטי של ׳הבית היהודי׳ במועצת העיר יהיה גדול משמעותית אם עופר ברקוביץ׳ ייבחר לראשות העיר וירכיב את הקואליציה, מאשר אם ליאון ירכיב אותה.

מהכרות עם השטח בשבוע האחרון ברור לי כי מצביעי הציונות הדתית עם עופר ברקוביץ. כעת על ההנהגה המקומית והארצית להוכיח כי איננה מנותקת מהשטח בכדי שהבית היהודי במועצה יהיה חזק ומשפיע.