בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מגיב לריבוי ההתבטאויות הקשות של חברי כנסת בימים האחרונים ומגנה את דבריהם של חברי הכנסת אורן חזן ואלעזר שטרן.

"ההתבטאויות האחרונות שנשמעות בכנסת אינן ראויות ואין להן מקום בשיח הישראלי. אני בעד ויכוחים נוקבים ומעת לעת אפילו עוקצניים, כל עוד הם מתקיימים בכבוד ומתייחסים לגופו של נושא ולא לגופו של אדם", אמר נתניהו.

הוא הוסיף, "אני נגד שיח פוגעני או שוביניסטי שאינו מכבד את הכנסת ואותנו כשליחי ציבור".

ביום שני במהלך דיון על חוק 'הנאמנות בתרבות' קרא ח"כ אורן חזן (הליכוד) לעבר ח"כ אילן גילאון (מרצ): 'אתה חצי בנאדם'. גילאון סובל מנכות ברגליו עקב מחלת פוליו בה לקה בצעירותו.

לאחר התבטאותו של חזן התעוררה מהומה במליאה. ח"כ חיליק בר דרש מסגן יו"ר הכנסת שניהל את הישיבה, ח"כ מאיר כהן, להרחיק את חזן מהאולם. "איך אתה מאפשר לו לקלל את כולם כאן?", תהה ח"כ בר. מאוחר יותר חזן התנצל על דבריו.

רגב עונה לאלעזר שטרןאלי סבתי

באותו דיון התבטא ח"כ שטרן בחריפות נגד שרת התרבות רגב במליאת הכנסת ואמר ''מירי, שלא נספר איך התקדמת בצבא''.

רגב הגיבה "אני דוחה בשאט נפש ובזה לדבריו של אלעזר שטרן. דבריו של שטרן הם כתב אישום נגד הנשים שקודמו בצבא ונגד מפקדי הצבא שמעורבים בקידום נשים בצה"ל. בדבריו כלפיי יש רמיזה לכך שאני התקדמתי לא כפי שהגברים מתקדמים בצה"ל, על פי הקריטריונים והמלצות מפקדיי, אלא בהחפצה נשית''.

לאור הרמיזות הבוטות של שטרן, רגב פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה, אל שר הביטחון ואל ועדת האתיקה של הכנסת בבקשה ''לפתוח בבדיקה מול כל מפקדיי בצבא ולשמוע מהם אם נפל דופי בקידומי בצה"ל, והאם הם פעלו באופן פלילי וקידמו אותי שלא כדין".

השרה רגב אף פנתה ליו"ר מפלגת 'יש עתיד' בדרישה ברורה: "אני קוראת ליאיר לפיד להשעות לאלתר את שטרן מתפקידו כפי שעשה עם יעקב פרי וצביקה גנדלמן. אין מקום בחיים הציבוריים לאדם שמבזה נשים ורומז רמיזות סקסיסטיות".