הרב איתן אייזמן מברך על תמיכת הבית היהודי במשה ליאוןאלירן אהרון

מכה לברקוביץ'. ראש סיעת הבית היהודי בירושלים, חגית משה, הודיעה רשמית על תמיכה במועמדותו של משה ליאון לראשות עיריית ירושלים, זאת לקראת הסיבוב השני שיערך ביום שלישי הקרוב.

בבית היהודי בעיר אומרים כי ליאון נענה לדרישות הסיעה כפי שהוצגו לו. על פי הסיכום משה תכהן כסגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך.

לאחר הפגישה נסעו נציגי הבית היהודי חגית משה ויהודה פרוידיגר יחד עם משה ליאון לביתו של הרב איתן איזמן, מייסד רשת החינוך נועם - צביה, על מנת להציג בפניו את ההסכם ולקבל את ברכתו.

פגישת הבית היהודי בירושלים עם משה לאוןאלירן אהרון

לערוץ 7 נודע כי הרב חיים קנייבסקי וחכם שלום כהן ראש מועצת החכמים של ש''ס שלחו היום שליחים לבית הרב חיים דרוקמן במטרה לשכנע אותו שהבית היהודי יתמוך בליאון.

הם הבטיחו שזו תהייה שותפות אמיתית ולבית היהודי תהיה השפעה על ניהול העיר. גם רב ציוני דתי לעיר סוכם בין משה ליאון לבין חגית משה.

הודעת התמיכה התקבלה בהמלצת ובברכת יו"ר המפלגה שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, שר החקלאות אורי אריאל וחברי הכנסת של הסיעה, יחד עם תמיכת רבני הציונות הדתית.

ליאון אמר כי "השותפות שלי עם הציונות הדתית היא טבעית ומבוססת על עולם הערכים והאידיאולוגיה שעליהם גדלתי והתחנכתי, ובדרכה אני מחנך את ילדיי ונכדיי. הציונות הדתית תמיד הייתה הכוח המאחד בין כלל הציבורים בירושלים, ועל כן אני רואה תרומה גדולה בהצטרפות של הבית היהודי והאיחוד הלאומי להנהגה המשותפת שתדאג לצרכים של כלל התושבים, תבנה ותפתח את ירושלים, ותיתן מענה ראוי לכל הצרכים של הציונות הדתית בעיר".

יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים חגית משה אמרה "לאחר מחשבה רבה ושיחות עם שני המועמדים לראשות העיר החלטנו כי משה ליאון הוא המועמד המתאים ביותר לעמוד בראשות העיר ירושלים. משה ליאון הוא המועמד בעל הניסיון הניהולי והיכולת להוביל עיר כל כך גדולה, מורכבת וחשובה.

''משה ליאון פעל יד ביד עם הציונות הדתית במשך כל תפקידיו הציבוריים ובמועצת העיר ירושלים והוכיח במעשים כי הוא רואה ערך גדול בשותפות בין כל הציבורים בירושלים. אנו רואים ערך ואמירה בעלת משמעות בבחירה של ראש עיר ציוני דתי, חובש כיפה סרוגה לאחד התפקידים הבכירים והחשובים ביותר במדינת ישראל ונפעל בכל כוחנו כדי שיבחר בבחירות בשבוע הבא", הוסיפה משה.

מתנועת ''התעוררות'' נמסר בתגובה: ''יש מועמד אחד לראשות העיר שידאג באמת לציונות הדתית בירושלים. קוראים לו עופר ברקוביץ. אין לנו ספק שבוחרי הציונות הדתית בירושלים יצביעו על פי רצונם, על פי מה שטוב להם ועל פי מה שטוב לירושלים. לא על פי הסכמים ודילים של פוליטיקאים שלאוו דווקא דואגים לציונות הדתית בירושלים. יש בית אחד, אמיתי, מחבר, לציונות הדתית בירושלים ולכן בעוד חמישה ימים הציונות הדתית תצביע עופר ברקוביץ''.