בן דרור ימיני
בן דרור ימיניPhoto by Yaakov Naumi/Flash90.

העיתונאי בן-דרור ימיני תומך במאמר שפרסם הבוקר (חמישי) בעיתון "ידיעות אחרונות" בדרישתה של שרת המשפטים איילת שקד להדיח את המשנה ליועמ"ש דנה זילבר.

בן דרור ימיני מזכיר כי הדיון על הדברים שאמרה השבוע המשנה ליועהמ”ש, דינה זילבר, כבר התקיים לפני 25 שנה, בשנת 1993.

ח"כ חיים אורון, איש מרצ, הגיש הצעת חוק, שלפי דברי הכנסת, "עניינה השוואה בין כל אזרחי ישראל ותושבי השטחים בקבלת פיצויים עקב פעולות טרור, ללא קשר לזהותו של הטרוריסט או לזהותו הלאומית של ארגון הטרור, בין שהוא יהודי, בין שהוא ערבי".

הצעת החוק הגיעה למנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות, פליאה אלבק, שהתבקשה להגיש חוות דעת. היא עשתה את המוטל עליה. חוות הדעת, שלושה עמודים, שיקפה את עמדת הממשלה, משרד המשפטים ושר המשפטים דאז דוד ליבאי. אבל בסופה הופיע משפט נוסף: "קשה שלא להתרשם ממכתבו של ח”כ אורון שמדינת ישראל אינה יקרה לו ושאינו מבין שעליו, כחבר כנסת, מוטלת חובת נאמנות למדינת ישראל".

ליבאי קרא את חוות הדעת ולא היסס. הוא החליט להדיח את אלבק מתפקידה. זה היה האות לסערה ציבורית על פוליטיזציה של הייעוץ המשפטי. בהמשך המאמר מפרט ימיני את השתלשלות הפרשה.

"כעת מתנהל ויכוח על סמכותה של השרה שקד להעביר את זילבר מתפקידה. כל מה שהימין אומר היום - אמר אז השמאל. וכל מה שאומר השמאל היום - אמר אז הימין. ליבאי הבהיר באותו דיון שהנוהל התקין הוביל לכך שמנכ"ל המשרד הוא שהעביר את אלבק מתפקידה, בהתאם לסמכותו, נוסף על ההחלטה להעמיד את אלבק לדין משמעתי.

הוא עשה את הדבר הנכון. עכשיו חייבת שקד לעשות את הדבר הנכון. אין לזה קשר לוויכוח בין שמאל לימין. השמאל צדק אז, והימין צודק היום. חובה להדיח את זילבר, לא כדי לפגוע בשלטון החוק אלא כדי להציל אותו מפוליטיזציה", כתב ימיני.