יעלון בועידה
יעלון בועידהצילום: ניב קנטור

שר הביטחון והרמטכ''ל לשעבר משה (בוגי) יעלון השתתף אתמול (רביעי) בכנס הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל שהתקיים בראשון לציון.

יעלון התייחס להתפתחויות המדיניות באזור ואמר כי "ישראל קיבלה כמה החלטות חכמות: לא להתערב בסכסוכים פנימיים, ולהציב קווים אדומים. כיום המאבק על עתידה של סוריה והמאבק בנוכחות האיראנית שם מאיימים עלינו".

''נדרשת מדיניות של כמה שפחות לדבר ולפעול עם הנבוט כשצריך. במזרח התיכון - בלא נבוט עבה ואפקטיבי - לא שורדים. זאת, לצד גזרים, כגון סיוע הומניטרי", הסביר יעלון.

לדבריו, "ניהול מדיניות חוץ במזה''ת זה קודם כל אינטרסים. כשמזהים נכון אינטרסים, דוגמת אויב משותף, ניתן לבסס מערכת יחסים סבירה עם ביטחון סביר. זה מצבנו היום ואני מקווה שהוא יימשך".

יעלון התייחס גם לעצמתה הטכנולוגית של ישראל, "אחד הדברים החשובים שקרו לישראל זה שהיא הפכה למעצמה, לא רק ביטחונית. ביטחונה נשען לא רק על טכנולוגיה. רבים משחרים לפתחנו. ישראל היא היחידה באזור שהמים זורמים בברזיה תמיד. יש לנו מומחיות במים לחקלאות, בחקלאות מדברית ובהתפלה. הטכנולוגיה, עם כל הסכנות הגלומות בה, היא נכס עבורנו".

"כשהייתי רמטכ''ל", אמר יעלון, "הקמתי את אגף התקשוב, מתוך הבנה כי ל-IT יש יכולת להיות מכפיל כוח מבצעי. כשיש לך את זה, מחזרים אחריך. זה מקור עוצמה, גם כלכלי".