משה יעלון
משה יעלוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשטרה הודיעה רשמית על המלצתה להגיש כתבי אישום נגד ששה חשודים בפרשת הצוללות וכלי השיט, בתוכם מקורבי המקורבים של נתניהו.

מהרגע הראשון אמרתי כי מדובר בפרשת השחיתות הגדולה והחמורה ביותר בתולדות המדינה, וכי אין שום סיכוי שהחקירה תסתיים בלי כתבי אישום, וצדקתי.

יחד עם זאת, אני חוזר ומדגיש כי העובדה שנתניהו לא נחקר באזהרה בפרשה, העובדה שמהלכי חקירה מתבקשים כגון הימנעות מחיפוש במשרדם של עורכי דינו שלפחות כנגד אחד מהם המשטרה גיבשה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום, מעוררים שאלות קשות באשר להתנהלות החקירה שלמרבה הפלא, על אף שנתניהו לא הוגדר כחשוד על ידי הפרקליטות והמשטרה, נוהלה בפיקוח צמוד של היועמ״ש לממשלה באופן השמור בדרך כלל לחקירות בהן ראש הממשלה מעורב. זו רק אחת מן השאלות הרבות שיש לי ליועץ המשפטי לממשלה על התנהלות החקירה.

מתחילת הדרך טענו המעורבים ומקורביהם כי "לא היה כלום", אולם לאחר תחקיר תקשורתי ועיכוב, הוחלט לפתוח ב"בדיקה". לאחר עיכוב נוסף, ה"בדיקה" הפכה לחקירה. לאחר עוד עיכוב, החקירה הביאה למעצרים, המעצרים הביאו לגיוס עד מדינה והיום להמלצות לשישה כתבי אישום. אז "לא היה כלום"?

אני מדגיש כי על אף שמדובר בעסקת רכש ביטחונית, אין ולו חשוד אחד מאנשי משרד הביטחון. כל מעגלי השחיתות משיקים לנתניהו ולשכתו, לאנשיו שהעדיפו בצע כסף על פני ביטחון המדינה.

עדיין לא מאוחר מדי לחקור את נתניהו באזהרה בפרשה. אם כל כך הרבה ממקורביו, הסמוכים לאזניו, הצמודים לשולחנו, נאמני נאמניו, נחקרו כחשודים וכעת המשטרה ממליצה להגיש נגדם כתבי אישום חמורים, איך יתכן שהוא לא ידע? אם לא ידע שהשחיתות החמורה הזו מתנהלת מתחת לאפו, שילך הביתה. אם ידע, שיעיד, שייחקר, שיוכיח חפותו או שייתן את הדין.

אני עדיין סומך על הפרקליטות שתתבונן בממצאים, שתתעמק בהמלצות ושתבחן שוב את ההליכים ואת מידת מעורבותו האישית, לכאורה, של נתניהו בשחיתות ההרסנית הזו.

לי אין ספק שנתניהו ידע, לי אין ספק שנתניהו חייב להחקר באזהרה בפרשה, לי אין ספק שאזרחי ישראל ראויים לדעת את האמת.