המשטרה חוקרת
המשטרה חוקרתצילום: דוברות המשטרה

אלמונים תלו הבוקר (שישי) ראש של חזיר בכניסה לבית הכנסת "סוכת שאול" ברמת השרון.

מתפללי בית הכנסת שנדהמו לגלות את המעשה הזעיקו את המשטרה שפתחה בחקירה של נסיבות האירוע.

אלי עלמני, גבאי בית הכנסת ב-25 השנים האחרונות, סיפר לחברת החדשות: "הזעיקו אותי מהבית כי אמרו לי שיש ראש של חזיר במקום. באתי מיד לראות מה שקרה והזדעזעתי לראות את הדברים האלה.

''לא תמונה או פסל - ראש חזיר ממש עם הבשר והדם עליו. מזעזע שבתוכנו יש דבר כזה", תיאר הגבאי.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) הגיב ''80 שנה לליל הבדולח והאנטישמיות מרימה ראש גם בארץ ישראל. ההסתה המתמשכת נגד דתיים ברמת השרון עלתה היום שלב בדמות ראש של חזיר שהונח בפתח בית כנסת. חייבים לעצור את זה עכשיו".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר כי ''הצבת החזיר בפתח בית הכנסת ברמת השרון, מוכיחה שקמפיין ה'הדתה' הפך למסע הסתה. אבי ז"ל שעלה מברלין ערב השואה, בוודאי לא היה מאמין שיחזה במראה אנטישמי כזה כאן במדינת ישראל.

"על מנהיגי הציונות החילונית לעשות חשבון נפש, לבדוק אם לא הלכו רחוק מדי במאמציהם לעקור את תורת ישראל מליבות ילדיהם", הוסיף ח''כ יוגב.

יו״ר ש״ס ושר הפנים אריה דרעי הגיב גם הוא. ״הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מפשע השנאה המקומם והנפשע הבוקר ברמת השרון. ראש חזיר נתלה בשער כניסה לבית כנסת. מעשה תועבה שאם היה קורה באחת ממדינות העולם היינו כולנו זועקים ונזעקים. חייבים לחקור מיד, לעצור את האחראיים ולהביאם לדין״, אמר דרעי.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה ''בתזמון מזעזע, כשבארץ ובעולם מציינים 80 שנה לליל הבדולח, בו הוחרבו מאות בתי כנסת בגרמניה ובאוסטריה, נתלה ראש חזיר בבית כנסת ברמת השרון. האם המסע האנטישמי הזה יסתיים כשיכריזו על רמת השרון שהיא 'ריקה מיהודים דתיים'?".

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) אמר כי ''המראה של ראש החזיר מול בית הכנסת הוא מראה מזעזע שמזכיר לי ימים שחורים וסיפורי זוועות שסיפרו לי הוריי מימי גרמניה הנאצית. דרושה חקירה דחופה לפני שראש החזיר יהפוך לשריפת ספרי תנ"ך או פגיעה פיזית. כואב שעם היהודי השוכן בארצו צריך לקבל כך את השבת".

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי מדובר בפשע שנאה חמור ומקומם, כלשונו. ''אני קורא למשטרה לחקור מיד מי עומד מאחורי המעשה, ומקווה מאוד שלמבצעים אין קשר למערכת הבחירות המקומית. אל לנו לשכוח כי גם לאחר הבחירות, נמשיך לחיות יחד - דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים - וההסתה לא תשנה זאת״.

מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי אופיר סופר אמר בתגובה לתליית ראש החזית כי "זו חציית גבול. אחרי שהארץ רעשה על הסרטון הסתה באשדוד, עכשיו מגיע צעד נוסף של קמפיין ההדתה שחצה מזמן את גבולות האנטישמיות.

עוד אמר סופר: "לא ראינו מישהו מהנואמים בכיכר רבין בשבוע שעבר אומר באמת 'די להסתה'. לצערנו שיח השנאה והפילוג אותו מובילים כמה ארגוני שמאל קיצוני כנגד מסורת ישראל חוצה את גבולות האנטישמיות. מעניין שאותם שעמדו זה מכבר בכיכר רבין והפגינו בשם האחדות והכבוד ההדדי נאלמים דום כשמדובר בפירות הביאושים של הקמפיין אותו הם מובילים. הגיע הזמן לעצור את ההסתה נגד הדתיים ושומרי המסורת לפני שישפך דם".