
המטרה הראשונה והמשמעותית ביותר של כל חברות קידום האתרים היא אתגר משמעותי שאמור לבטא את הצלחתו העסקית העתידית של העסק- שיקום המיקום שלו בין תוצאות החיפוש והפיכתו לפופולרי ולאופטימלי עבור קהל לקוחות רחב ככל האפשר. יש לזכור, כי מלכתחילה עבור כל עסק שבונה לעצמו אתר און ליין כל ציבור הגולשים הם למעשה לקוחות פוטנציאליים. אחד התחומים מעוררי העניין בכל פלטפורמת הפרסום ברשת הוא הניסיון למצוא את המרכיבים הנכונים והיעילים ביותר לגבור על חברות עסקיות מתחרות ולהגיע לפסגה. כל אתר עסקי שעולה לרשת האינטרנט חייב לשכור חברה מקצועית שתוכל לבנות את האתר ולשפר אותו עד שיצליח לעקוף את מתחריו. חשוב לזכור, כי הרכישות והמיתוג ברשת האינטרנט באים במקום הליכה ברחוב והתבוננות בחלונות הראווה- כלומר: כל אתר חייב להיות גם נעים למשתמש, גם ידידותי, גם בעל מראה אטרקטיבי. אחת המסקנות שאינן שנויות במחלוקת בקרב מומחי רשת לאורך שנים היא שרק אתר שיצליח להוכיח שהוא הראוי והרלוונטי ביותר יהיה האתר שיזכה לקידום ולפרסום הרבה יותר יעיל ואפקטיבי בפני לקוחות פוטנציאליים.
מי בודק את האתר העסקי ומעניק לו ציון- דירוג?
מנועי החיפוש ובראשם גוגל מעניקים לכל אתר אינטרנטי ציון על פי התאמתו לשאילתות החיפוש של הגולשים. כלומר בכל פעם שגולש נכנס לרשת האינטרנט ומקליד מילות חיפוש, מנועי החיפוש סוקרים באופן טכנולוגי את כל המשאבים הקיימים ברשת ומעניקים לגולש רשימת תוצאות אפקטיביות ורלוונטית במיוחד עבורו. המיקומים ברשימה זו הם קריטיים. מדוע? משום שעל פי כל מחקר מדעי שבחן את התנהלות הגולשים אל מול הבחירה באיזה אתר להתעניין- הייתה תוצאה אחת מרכזית וברורה: רק אתר שעונה באופן מוחלט ככל האפשר ובאופן המדויק ביותר על מילות השאילתה של הגולש. בראש הרשימה של תוצאות החיפוש מופיעים אתרים שעברו הליך קידום אתרים ממומן, כלומר: הם הוקפצו באופן מלאכותי לראש הרשימה בעבור תשלום. התשלום שהאתר ישלם למנועי החיפוש יהיה פר קליק. לעומת זאת, האתרים שיופיעו אחריהם הם האתרים שעברו תהליך בחינה וסריקה בעיני מנועי החיפוש וקיבלו מהם את הציונים הגבוהים ביותר. בתחום קידום אתרים תפקידם של צוות העובדים הוא להשביח את האתר על מנת שיוכל לזכות במיקום הגבוה ביותר.