נשיא המדינה ורעייתו עם הרב בני לאו, הערב
נשיא המדינה ורעייתו עם הרב בני לאו, הערבצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה אירחו הערב (ראשון) את חוג התנ"ך העשרים במיזם 929, המציע קריאה קבועה בתנ"ך מזווית חברתית ישראלית.

המפגש עסק בנושא "עם מתהווה במדבר" והשתתפו בו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, הרב בני לאו מראשי המיזם, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ונציגים מעמותת "אור למשפחות שכולות".

"מדבר הוא לא חלל ריק", אמר הנשיא כשהתייחס לנושא המפגש. "מדבר איננו הפער בין שתי נקודות יישוב, זו אינה רק תחנת מעבר. למדבר יש כוח, וחיות, ומהות, ואמירה, שצריך לשים לב אליהם ולהבין אותם".

"ארבע מאות שנה במצרים, בבית עבדים לא הכשירו אותנו להיות עם. גם לא כל פלאיה וניסיה של יציאת מצרים, וגם לא שירת הים ששרנו יחד כולנו כאיש אחד. ואפילו לא קבלת התורה גם היא לא הכשירה אותנו להיות עם. כי כדי להפוך לעם לא די בניסים ולא די בשירה, לפעמים צריך שתיקות ארוכות, לפעמים צריך מקום שהוא כמעט לא מקום וכל מה שיש בו הוא האנשים שיהפכו אותך לעם. הליכה איטית בקצב הימים כשהזמן, האמונה, ההתמדה המרחק והיחד סוללים לנו דרך בתוך המדבר", הוסיף הנשיא.

לדבריו, "ספר במדבר על תלאותיו, משבריו, מסעותיו וחניותיו מלמד אותנו שלפעמים ללמד קהל גדול של אנשים להתהלך כך, כבני ובנות עם אחד זו משימה קשה לאין ערוך מכל האותות והמופתים גם יחד. נדמה לי שגם אחרי אלפיים שנות גלות אנחנו עוד נדרשים ללמוד לא אחת איך פרטים ואיך שבטים נעשים לעם. מהי סולידריות, ומהי ערבות, ומהי שותפות. לא שותפות שנבנית מתוך הסכמה, שותפות שנבנית מתוך הליכה במדבר- כשכל מה שיש הם האנשים שמימינך ומשמאלך, והמחלוקות שבינינו שבמדבר חייבים ללמוד לכבד אותן, לדבר אותן, ולפעמים פשוט לשתוק אותן, ולצאת מהן כעם".