יזם. רועי פולקמן
יזם. רועי פולקמןצילום: יוסי אלוני

משרד הפנים ינחה את הרשויות המקומיות לתקן את מדיניות מתן הפטורים לחיילים בודדים כך קובע המתווה החדש לתשלומי ארנונה אותו גיבשו גורמי המקצוע במשרד הפנים.

המתווה גובש על רקע הצעת החוק שהגיש לפני ארבעה חודשים ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת 'כולנו'.

על פי המתווה החדש יקבל חייל בודד פטור מתשלום ארנונה עד 70 מ"ר, כאשר בדירת שותפים גודל הדירה המקסימאלי עליו יינתן הפטור הוא 140 מ"ר.

משמעות השינוי הוא כי אם יש שני חיילים בודדים המתגוררים בדירת שותפים בגודל 140 מ"ר יוכר להם מלוא השטח לצורך הפטור מתשלום ארנונה.

המתווה החדש גובש בסיוע שר הפנים אריה דרעי וכן תוכנית 'כנפיים' של הסוכנות היהודית והוא מתקן את החוק הקיים לפיו הפטור מתשלום ארנונה ניתן רק למי שמתגורר בדירת יחיד עד 70 מ"ר, או בדירה עם 4 שותפים ומעלה, עד 90 מ"ר.

הצעת החוק של חברי הכנסת רועי פולקמן ומירב בן ארי ('כולנו'), עברה את אישור ועדת השרים לחקיקה ובמהלך שיחות שנוהלו בשבועות האחרונים בין חברי הכנסת וגורמי המקצוע נקבע כי במסגרת החוק ייכנסו לתוקף התקנות החדשות אותן יחיל משרד הפנים על הרשויות המקומיות.

שר הפנים, אריה דרעי אמר "אני גאה בכך שיש ביכולתו של משרד הפנים לסייע לחיילים הבודדים, כפי שהנחיתי את אנשי המשרד, כמו בהנחות הארנונה למשרתים במילואים. הסיוע לחיילים הבודדים תורם לחיזוק החוסן האישי שלהם, ובכך תורם לחיזוק החוסן הלאומי של מדינת ישראל".

ח"כ רועי פולקמן, יוזם הצעת החוק אמר, "הצעת החוק הזו נועדה לסייע לחיילים בודדים אשר מתגוררים בשותפות עם חיילים בודדים נוספים כדי להפיג את הבדידות ועד היום נפגעו בשל כך ונאלצו לשלם תשלומי ארנונה גבוהים. ההנחיות החדשות יעודדו אותם לגור בשותפות ויקנו להם פטור שיסייע להם כלכלית.

"שיתוף הפעולה עם שר הפנים אריה דרעי וגורמי המקצוע במשרד הפנים הוביל לתוצאה מבורכת והקלות משמעותיות בתשלומי הארנונה ואני מברך על ההירתמות שלהם למען הנושא החשוב הזה שכולו סיוע לחיילים הבודדים״.