השתמש באפליקציות לקשר עם טרוריסטים
השתמש באפליקציות לקשר עם טרוריסטיםצילום: istock

פרקליטות מחוז מרכז הגישה אתמול (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד אחמד סרסור, צעיר כבן בן 20 תושב כפר קאסם.

סרסור מואשם בעבירות סחר, ייצור ויבוא סכין, מגע עם סוכן חוץ, ניסיון יציאה שלא כדין, מימון טרור, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

לפי כתב האישום, במהלך השנים 2017-2018, ועד למעצרו, היה סרסור בקשר עם פעילים ותומכים בארגוני טרור וג'יהאד שונים, באמצעות אפליקציות אינטרנטיות שונות כגון Facebook, WhatsApp ו-Telegram.

סרסור שוחח עמם, בין היתר, על פעילות ארגוני הטרור והג'יהאד בסוריה, על רצונו להגיע לסוריה ולהצטרף ללחימת הג'יהאד וכן על חומרי נפץ וכלי נשק. בין היתר ביקש סרסור את עזרתו של אדם התומך בארגון אלקעאדה, בתיאום וארגון חיסולו של פעיל פוליטי הולנדי אשר יזם באוגוסט 2018 תחרות איורים של הנביא מוחמד.

סרסור גם היה בקשר עם פעיל בארגון הטרור "היאת תחריר אלשאם" בסוריה, והעביר לו כספים בהזדמנויות שונות. כמו כן, הנאשם תכנן במהלך 2017 לצאת לסוריה ולהצטרף לאחד מארגוני הג'יהאד הלוחמים נגד המשטר הסורי.

לצורך מימוש תכניתו, רכש סרסור כרטיס טיסה מישראל לתורכיה ל-7 בנובמבר 2017 ותכנן כי כאשר יגיע לתורכיה יסייע לו אותו פעיל לעבור את הגבול מתורכיה לסוריה בצורה בלתי חוקית ויתאם את הגעתו לאחד מארגוני הג'יהאד בסוריה. בלילה בו תכנן לטוס גילתה אמו על מטרת הטיסה, התעמתה עמו, מנעה ממנו מלהגיע לשדה התעופה ואף נטלה ממנו את דרכונו.

במהלך שנים 2017-2018, גלש סרסור ב"רשת האפלה" (Darknet) וכן באפליקציות אינטרנטיות שונות הנוגעים לתמיכה בארגוני טרור וכן גלש באתרים המציעים שירות של רכישת כלי נשק, חומרי נפץ ואמצעים שונים להכנת אמצעי לחימה. סרסור ניסה לרכוש חומר מסוג אשלגן, וזאת בכדי להשתמש בו לצורך ייצור רקטה. במסגרת זו יצר סרסור קשר עם מוכר אשלגן ואף שילם עבורו, אולם המוכר השיב כי לא ניתן לייצא את האשלגן לישראל.

סרסור אף התעניין ברכישת נשק צלפים תמורת 14,000 דולר. לפי אישום נוסף, במהלך שנת 2015 החליט הנאשם לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים ואף הזמין באינטרנט סכין לצורך זה. סרסור הגיע לתפילה במסגד אל-אקצא כשהוא מצויד בסכין, אולם אדם המכיר אותו התעמת איתו ושכנעו שלא לבצע את הפיגוע.

ב-21 באוקטובר הגיעו כוחות משטרה לביתו של סרסור בכפר קאסם על מנת לעוצרו. לאחר שהבחין בהם ניסה סרסור למחוק את אפליקציית ה-Facebook מהטלפון הסלולרי שהיה ברשותו, וזאת בכדי למנוע מגורמי החקירה את הגישה אליו.

בבקשת המעצר נכתב, "המשיב, במשך תקופה ארוכה, הביע הזדהות ותמיכה בארגוני טרור, הביע רצון עז ליציאה לסוריה לצורך ג'יהאד, התעניין באופן אינטנסיבי באמצעי לחימה וחומרי נפץ, ואף עמד בקשר עם פעילים בארגוני טרור מוכרזים. יתרה מכך, המשיב אף תכנן לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים במהלך שנת 2015, הביע נכונות ורצון ליזום חיסול של פעיל פוליטי הולנדי במהלך חודש אוגוסט 2018, והתעניין ואף ניסה לרכוש אמצעי לחימה וציוד לצורך הכנת חומרי נפץ. מעשיו אלו מצביעים על תפישה אידיאולוגית קיצונית, אשר מתבטאת גם בשאיפה לבצע פעולות טרור אקטיביות, ועל כן קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את בטחון הציבור."

הפרשה נחקרה בידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל.