דוד אלחיאני
דוד אלחיאניצילום: אלירן אהרון

ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיאני, המכהן כיו"ר צוות המאבק בחרם על המוצרים ביו"ש, בקעת הירדן ורמת הגולן, אומר כי האסטרטגיה החדשה החל מהיום היא לחשוף את המוצרים האיכותיים שיש לישראל להציע בכל הגלובוס

"אף פעם לא התביישנו במוצרים שלנו, אני חושב שהאסטרטגיה לסמן מוצרים בתווים מובלטים יותר שיראו שזה תוצרת שלנו תהיה אות כבוד לתוצרת שלנו שהיא התוצרת האיכותית ביותר", אומר אלחיאני בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו המאבק בחרם יהיה מעכשיו בדרך של חשיפת המוצרים והאנשים שעומדים מאחוריהם בכל העולם, "אני שמח על כך שהשר ארדן ומנכ"לית המשרד לנושאים אסטרטגיים הביאו לנו תקציב מיוחד כדי להביא אנשים לארץ, לחבר אותם לתיירות ולמוצרים שלנו ובעיקר להראות את היתרונות שיש לשיתוף פעולה בין ישראל לפלשתינים שעובדים כאן ביחד. במשך שנים ממשלת ישראל טמנה את ראשה בחול בכל הנוגע למאבק בחרם ובסימון מוצרים ואנחנו שמחים שזה עכשיו משתנה".

אלחיאני מקווה שגם האירופאים ישתכנעו ויצרכו יותר מוצרי יו"ש, "השתתפנו בכנסים בארה"ב, באירופה ובארץ, אנחנו מביאים את התוצרת שלנו בפני קהל היעד כדי שיראה מקרוב במה מדובר. הם שואלים שאלות ואנחנו מביאים את הסיפור האמיתי על מערכת היחסים בין ישראלים לפלשתינים וההשפעה החיובית. אני כרגע מתקשה עדיין לראות אותנו חוזרים לשווקים באירופה אבל לפחות נטיח להם את המציאות בפרצוף.

"הרשתות הגדולות שם נתונות ללחצים של המוסלמים שחיים שם ומאיימים עליהם בחרם ספק אם הן יכניסו מוצרים שלנו אבל אנחנו בהחלט יכולים לעבוד עם סוחרים שהם עצמאיים. מחר מגיעה לכאן משלחת מספרד כדי לראות את הכל מקרוב כי אין טוב ממראה עיניים. אנחנו משוכנעים שזה המאבק האפקטיבי ביותר נגד BDS".