ריבלין בנתיבות: האזעקות מהדהדות בכל מקום בארץאבי קנר, סאונד: אורי בוזגלו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (שלישי) בנתיבות בעקבות ההסלמה בימים האחרונים בדרום הארץ.

הנשיא פתח את ביקורו במרכז ההפעלה של העיר, שם סקרו בפניו כל הגורמים המבטיחים את שמירת השגרה בה: פיקוד העורף, ההצלה, הביטחון והרווחה.

ראש העיר יחיאל זוהר, הציג בפני הנשיא את מצב המיגון בעיר ואת תמונת המצב של היממה האחרונה. ״אין תחליף להקשבה להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף״, הדגיש ראש העיר, ״שיתוף הפעולה בין ארגוני החירום בעיר הוא הדוק ואנו משפרים אותו כל העת״.

בין יתר הנושאים שמע הנשיא בהרחבה על פעילות השירות הפסיכולוגי והתמיכה הנפשית בעיר והמענה שהוענק לילדים ולכלל האוכלוסייה בה לאחר המטחים אמש.

הנשיא ביקש לחזק את תושבי נתיבות והאזור כולו ואמר "כולנו תחת מתקפה, תחת אש שמנסה לערער את אורח חיינו. החוסן שלכם הוא החוסן של כולנו. אמרתי בעבר ואמשיך לומר עוטף עזה הוא עוטף ישראל כולה, כשהאזעקות מייללות כאן הן מהדהדות גם בלב שלנו בירושלים, בתל אביב ובכל מקום בארץ".

הנשיא הוסיף: "אנחנו חזקים ומתחזקים יחד, הכוח שלנו הוא בעמידה יחד בערבות ובהזדהות. אנחנו כולנו יחד בלחימה הזו ועלינו לסמוך על מפקדי צה"ל, מפקדים שמובילים אותנו באומץ, בבטחה, בשיקול דעת ובאחריות".

הנשיא הדגיש: "עלינו לתת לדרג המדיני והצבאי את אורך הנשימה ומרחב הפעולה להוביל אותנו במערכה הזאת. החובה שלנו היא לביטחון אזרחנו ושגרת חייהם ואחר כך גם לביטחון חיילינו – חובה זאת היא שעומדת ותעמוד לנגד עינינו."

ריבלין המשיך לביקור באחד ממקלטי העיר ופגש את תושבי נתיבות, ביניהם קשישים ותינוקות, שם חזר והדגיש בפניהם את תחינתו כי ימשיכו להישמע להוראות פיקוד העורף: ״תוותרו על הצילום, יש מספיק אחרים שזהו תפקידם. אני מבקש מכם להיכנס למרחב המוגן ולהגן על חייכם״.