יום העיון
יום העיוןצילום: מיכאל ארנבורג

המרכז האקדמי לב קיים השבוע בבית חינוך עיוורים בירושלים יום עיון בנושא בריאות והיערכות למצבי חירום בחברה רב תרבותית.

רכזת התוכנית להנגשת רפואת חירום לאנשים חירשים וכבדי שמיעה במכון לקידום החירש, לינוי יצחק, דיברה על הצורך לתת מענה בעת חירום גם לאנשים חירשים וכבדי שמיעה והציגה מערכת תרגום חדשה לאנשים חירשים וכבדי שמיעה של המכון לקידום החירש.

המערכת נותנת מענה לאנשים חרשים וכבדי שמיעה שבאים לקבל שירותי בריאות בקופות חולים ובתי חולים. מדובר במערכת של תמלול מרחוק שהגישה אליה היא באמצעות אפליקציה, ושזכתה בפרסים רבים.

הכנס התקיים במסגרת ובתמיכת "התקווה הישראלית" מיסודם של נשיא המדינה והמועצה להשכלה גבוהה, וכן בתמיכת משרד המדע והטכנולוגיה.

יוזם יום העיון, ד"ר צביקה אור מהמרכז האקדמי לב, ציין כי "יום העיון מבטא את המחויבות של המרכז האקדמי לב לשותפות הדדית וארוכת טווח בין האקדמיה לקהילה. איננו מסתפקים רק בקידום הכשירות התרבותית של הסגל והסטודנטיות, אלא מטמיעים גם כשירות מבנית, כלומר יכולת לזהות כיצד גורמים חברתיים, כלכליים, פוליטיים, מדיניות, חוקים ותקנות משפיעים על בריאות וחולי, ואף יוצרים ומנציחים פערים ואי-שוויון בבריאות. בנוסף לכך, גם היכולת להגיב על ההשפעות הללו בכל הרמות: החל ברמת הטיפול הקליני, דרך עבודה עם קהילות מוחלשות, ועד סנגור ושינוי המדיניות".

מטרת מיזם 'התקווה הישראלית' היא ליצור אקדמיה ישראלית מגוונת וכשירה תרבותית, לקדם שותפות בין הקהילות והמגזרים המרכיבים את החברה בישראל, ולבסס מנהיגות חברתית ואינטלקטואלית מגוונת וקשובה. כל זאת תוך שימור הזהות המובחנת של כל אחת מהקבוצות החברתיות המרכיבות את הפסיפס הישראלי.