לא ללכת לבחירות. קרא
לא ללכת לבחירות. קראצילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90

שר התקשורת איוב קרא מתח בראיון לערוץ 7 ביקורת חריפה על שר הביטחון המתפטר אביגדור ליברמן, "זה פשוט דבר הזוי שאין לו מקום בעולם הציבורי הוא פגע באמון של הציבור בהנהגה".

"אדם שהיה שנתיים וחצי שר בטחון עכשיו הוא מותח ביקורת על הממשלה?", תהה קרא, "שישאל את עצמו מדוע הוא לא עשה את זה לפני שנתיים. ההתפטרות שלו גרמה לצהלה בעזה. הוא גרם לכך שהנייה יחייך ויצהל. זה כאב לי באופן אישי".

לדבריו, "יכול להיות שליברמן לא התכוון לכך אבל הוא היה צריך לחשוב פעמיים או מקסימום להתפטר בעיתוי אחר ולא מיד אחרי הבחירות המוניציפאליות כי הוא אולי חשב שראש הממשלה ילך בתוך ימים לבחירות".

השר קרא האשים את ליברמן בפחדנות, "כולם יודעים שהייתה הסכמה של הדרג הצבאי וגורמי הביטחון. כולם היו מתואמים עם ההחלטה. רק אחרי שיצאו מישיבת הקבינט והייתה ביקורת ציבורית הוא קיבל רגליים קרות והחליט לחזור בו. ההתנהלות הזאת כואבת לי מכיוון שמנהיגים צריכים לדעת לקחת החלטות קשות שטובות בטווח הרחוק לעם, גם אם בטווח הקצר הן בעיתיות".

בהמשך הראיון קרא השר קרא לייצב את הממשלה ולהמשיך את כהונתה עד לתום הקדנציה, "אני רוצה לשאול האם למישהו יש תכנית אלטרנטיבית מול הטרור בעזה, גם שר הביטחון עמיר פרץ שהוא תושב הדרום לא הביא את הישועה. אנחנו נמצאים מול אוכלוסייה שצוהלת כשמודיעים לה שבנה נהרג. לכן אני משוכנע שכדי להביא שקט לאזור רק תכנית כוללת אזורית שתכלול גם את הנושא העזתי תיתן מענה. ראש הממשלה קיבל החלטה על סמך המקרו לא המיקרו, אין כאן סיסמאות יש כאן אמת על עזה. כולם יודעים שאי אפשר להכריע שני מליון איש ואם אתה נכנס לשם כולם יודעים לאן זה מוביל".

"אני מבקש מכל מטיפי המוסר להיזכר שאנחנו התרענו מהנסיגה מגוש קטיף אני הייתי בראש המרד נגד היציאה וכל המבקרים היום היו בעד הגרוש אז. שלא יטיפו לנו מוסר. הקו שמוביל היום ראש הממשלה הוא הקו הנכון, יש כל מיני תכניות שאני מנוע מלדבר עליהן אבל לראש הממשלה יש תמונה כוללת", הוסיף קרא.

מנגד מתח השר קרא ביקורת על דרישתו של השר בנט לקבל את תפקיד שר הביטחון, "אסור להצמיד לראש הממשלה אקדח טעון לרקה. זה לא מתאים. זו ממשלת ימין וראש הממשלה יודע מה טוב למדינת ישראל ומי ראוי. אם אנחנו כאנשי ימין לא נאפשר לו לנהל את הממשלה אז יש לנו בעיה".