ח"כ מנחם אליעזר מוזס
ח"כ מנחם אליעזר מוזסצילום: הלל מאיר/TPS

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס העלה אמש (רביעי) במליאת הכנסת הצעה לסדר היום בעקבות המעשה המזעזע של הצבת ראש חזיר בבית כנסת בשבוע שעבר.

"חברי הכנסת, אני רוצה להתייחס לפשע הנוראי – של מה שקרה ברמת השרון: בדיוק 80 שנה לליל הבדולח הנוראי, נעשה פשע, כאשר ראש של דבר אחר נוטף דם נתלה על דלת בית הכנסת 'סוכת שאול' ברמת השרון. במסורת היהודית, כפי שאתם יודעים, אפילו לא מזכירים את המילה חזיר, אלא 'דבר אחר', במרכאות. עד כדי כך מאוס הדבר בעם היהודי", אמר מוזס בדבריו.

לדבריו, המעשה הנפשע התרחש בשל ההסתה הקיימת נגד מה שמכונה 'הדתה'. "סבורני שהגורם לדבר הנוראי הזה הוא המאבק נגד ההדתה, שהפך להסתה. אני רוצה לספר לכם, השתתפתי בדיון בוועדת החינוך כאשר הורים עם תלמידים באו למחות על נושא ההדתה. ולא יאומן: יושבים שם ילדים בני 10, 11, 12 ומפריע להם ש'מגניבים' להם מושגים על בריאת העולם, על חגים, על תפילין, ועל טלית. לקחתי הצידה אחד מהילדים האלה, שאלתי אותו: בן כמה אתה? הוא אומר לי: בן 12. שאלתי אותו: אתה מעוניין בבר-מצווה? הוא אומר: בוודאי. אתה מעוניין בהנחת תפילין בכותל המערבי? איזו שאלה, אני כבר שנה מנדנד להורים שלי. אז שאלתי אותו: אז מה אתה עושה כאן? הוא אומר לי: אני לא יודע, הביאו אותנו יחד כולם, שנבוא כאן להשתתף. אמרתי: במה להשתתף? ענה - על ההדתה הנוראה"

"אתם מבינים, כך לוקחים ילדים. ומסיתים אותם נגד הדת. אז מה הפלא שהילדים האלה גדלים ומבצעים פשעים של שנאת דת ופגיעות אנטישמיות חמורות כאלה? הפשע האנטישמי, גרם לזעזוע רבתי בכל רחבי המדינה גם בבית הזה. אבל זו רק נחמה פורתא. אני מקווה שהמשטרה תשים את ידיה על מבצעי הפשע הנוראי הזה", הוסיף מוזס.

"אני מקווה שבעזרת השם בזה יסתיים הדבר. ההסתה הזאת חייבת פעם אחת ולתמיד להימחק מן העולם. הדתה זו לא הסתה והסתה זו לא הדתה. אנחנו מלמדים על בריאת העולם ועל תרי"ג מצוות, וכל מי שרוצה ללכת בדרך הזאת, מוזמן ויתנהג כפי שדורשת מאיתנו תורתנו הקדושה".