פינוי פצועים
פינוי פצועיםצילום: פלאש 90

הקצין שנפצע קשה מאוד בהיתקלות בעומק רצועת עזה בתחילת השבוע שוחרר היום (שישי) מבית החולים סורוקה לאחר שיפור במצבו.

הקצין, שהשתתף בפעילות המבצעית שבמהלכה נהרג סא"ל מ', פונה לחדר הטראומה בבית החולים כשהוא סובל מפציעה קשה, ולאחר הטיפול שעבר בימים האחרונים הוא שוחרר, כאמור, וימשיך בשיקום.

ד"ר ג'ורג' גרימברג, מנהל המחלקה לכירורגיית כלי דם שניתח את הקצין, סיפר כי "לאחר טיפול ראשוני שקיבל בשטח ובמסוק, פונה החייל לבית החולים כשהוא סובל מפצע ירי". לדבריו, "לאחר ייצוב מצבו בחדר טראומה תוך ביצוע פעולות מצילות חיים, הוא הובהל לחדר ניתוח שם בצענו פעולות כירורגיות מורכבות. לאחר אשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי, הוא התאושש והועבר להמשך טיפול במחלקה לכירורגית כלי דם, ושוחרר היום במצב טוב לשיקום".

הפעולה של היחידה המיוחדת השתבשה באופן חריג. לפי תיאורי הפלסטינים, הכוח הגיע מסוערב, בלבוש אזרחי, עורר את חשדם של אנשי חמאס שהיו במקום ואלו החלו במרדף אחריו.

הם הצליח לעצור את הרכב סמוך לעבסאן ולתחקר את הנוסעים. אז נפתחה לעברם אש מעבר למושבים האחרונים שפגעה בכמה מאנשי החמאס, והלוחמים החלו להימלט לכיוון הגבול כשאנשי חמאס דולקים אחריהם ויורים לעברם. מספר כלי טיס של חיל האוויר החלו לתקוף את אנשי חמאס. סמוך לגבול התנגש הרכב של הלוחמים בקיר בטון ומשם כבר חילץ אותם מסוק שנחת בצד הפלסטיני, למרות האש הכבדה.

מסוקים, מטוסים וכלי טיס אחרים המשיכו לפגוע באנשי חמאס ולהשמיד את הציוד והרכב שנותרו מאחור. שבעה פלסטינים נהרגו ו-15 נפצעו, בהם בכיר חמאס, נור אלדין מחמד סלאמה ברכה, שהיה בחבורה הראשונה שהתקילה את לוחמי צה"ל.

טייסי המסוק שנחתו תחת אש בשטח הפלסטיני, פינו את ההרוג והפצוע, שיצא מכלל סכנה, אל בית החולים סורוקה.