דיגיטלי
דיגיטליצילום: pixabay

קידום אתרים אורגני, טבעי הוא תהליך שבו מתבצעים מחקרים עבור אתר אינטרנטי שחפץ בהתקדמות משמעותית בין תוצאות החיפוש כפי שיוצבו על ידי מנועי החיפוש. תבליך האופטימיזציה של האתר נקרא גם קידום אתרים, שכן ככל שצוות העובדים בחברה המתמחה בתחום יצליח לחקות את מהלך הניתוח האלגוריתם של מנועי החיפוש ו"לחשוב" כמותם, כך אפשר יהיה ביתר קלות לשפר את פני האתר ולפצח את הצרכים הרצויים על פי מילות החיפוש של קהל המשתמשים. חשוב לציין, כי בכל רגע נתון מצויים ברשת האינטרנט מיליוני בני אדם מכל רחבי העולם. דווקא בגלל המספר העצום של קהל זה ניתן ביתק קלות לבצע מחקרים על צרכיהם, בקשותיהם. ובמיוחד להבחין בניתוח של מנועי החיפוש כלפי שורת השאילתה שלהם. כלומר: אין ספק, כי רשת האינטרנט הפכה לפלטפורמה הראויה ביותר לפרסום תכנים מכל סוג: אישיים, קבוצתיים וגם מסחריים. ככל שקהל המשתמשים יפנה לאתרים המסחריים וככל שניתן יהיה לנתח הן את תהליך החשיבה והניתוח של מנועי החיפוש, הכלים הטכנולוגיים המשוכללים, הן את ההתנהגות הפסיכולוגית של בני האדם בהיותם משתמשים והן את המרכיבים המצויים בכל אתר אינטרנטי שעלול להוות מתחרה.

תהליך קידום האתר לאחר בחינת כל המרכיבים הללו לוקח זמן. הרבה זמן. מי שרוצה תוצאות כאן ועשיו לא יכול לבחור בתהליך קידום אתרים אורגני. ברוב המקרים אין לראות שיפורים ושינויים בדירוג האתר בתוך זמן של ימים. ואולם, אם עבודת הקידום נעשית על ידי צוות עובדים מיומן ומנוסה של חברה המתמחה בתחום קידום אתרים- הרי שאמנם צריך התמדה, סבלנות, אבל אסור להתייאש- ההצלחה בוא תבוא לבסוף. בנוסף, תהליך קידום האתר חייב להיעשות באמצעות צוות עובדים המסוגלים לבצע פעולות דינמיות ויכול לעבוד בצורה תהליכית. כך, למשל הפופולריות של מילות מפתח עשויה להשתנות, ולפיכך יש צורך לבצע ניתוח ומחקר של מילות מפתח ולשנות, לנסח בהתאם. כמו כן, נושא התחרותיות נושף כל הזמן בעורף- ההתמקדות בתנועה של קהל המשתמשים וההחלפות בין אתר לאתר עשויה גם היא לסייע לתהליך האופטימיזציה ובסופו של דבר לקידום העסקים ברשת האינטרנט דרושים מגוון שיטות ואסטרטגיות שונות כדי להגיע לקהל היעד באופן היעיל והמהיר ביותר.