
בעידן המודרני שבו הטכנולוגיה המתקדמת שולטת כמעט בכל תחומי החיים, השיווק האינטרנטי הפך לעובדה קיימת ומוכרת. כל חברה בעלת אתר אינטרנטי תעשה הכול על מנת להתחרות בכבוד וביעילות במתחרותיה. כל חברה תיעזר, בסופו של דבר, בכלים מגוונים ובמבחר שיטות עבודה על מנת להניע את תהליך העבודה השגרתי.
אם כן, ברור, כי בנוסף למטרה של להשיג כניסות לאתר, המטרה החשובה ביותר שאותה חורטים על יעדם בעלי אתרים אלו ( שהפן הכלכלי והרווח העסקי הוא המצוי בראש מעייניהם) היא להגיע למיקום אטרקטיבי בעל נראות יותר בין תוצאות החיפוש שיקבל כל גולש עבור חיפוש תכנים ומשאבים ברשת האינטרנט. אין ספק גם, כי רוב רובו של קהל היעד, המשתמשים ברשת האינטרנט בעודם מקלידים את מילות החיפוש בשורת השאילתה שלהם, הם מצפים לקבל את הרשימה של האתרים האיכותיים, המדויקים והרלוונטיים ביותר עבור צרכיהם וטעמם. גוגל כל פעם מוציאה עידכון באלגוריתם שלה, כמו למשל אלגוריתםFRED. הרעיון של התאמה והבנת הצרכים באמצעות ניתוח אלגוריתם מורכב שמבצעים מנועי החיפוש בשברירי השנייה הוא התוסף המרכזי והיתרון המשמעותי של ההתפתחות הטכנולוגית בתחום השיווק און ליין. לאחר שתוצאות החיפוש כבר מצויות ומופיעות מול המשתמש ברשימה של סדר הולך ויורד- על פי כל מחקר שנעשה בעולם, בוחר המשתמש הממוצע להתעניין אך ורק באתרים המופיעים בעמוד הראשון, בין עשר התוצאות הראשונות או לכל היותר בעמוד השני. באופן כמעט וודאי שאר תוצאות החיפוש המצויים בעמודים האחרים מבחינתו יידונו לאבדון.
אז איך שומרים על מיקומי אתר? מה עושה הגולש אם הוא לא מוצא את התוצאה הרצויה בין שני העמודים הראשונים? ברוב המקרים חוזר לשורת השאילתה והפעם- מדייק, משנה, מנסח מחדש את מילות החיפוש בשורה שאילתה חדשה. זאת בתקווה, כמובן, שמנועי החיפוש המהלך ניתוח אלגוריתמים מחודש יעלו תוצאות שונות ואופטימליות יותר מהקודמות. אז כידוע, על מנת לסייע לאתר ( במיוחד שיווקי, עסקי) להגיע למיקום אטרקטיבי במיוחד עבור הגולשים ( בעיקר לאחד המיקומים בשני העמודים בראשונים) יש לבצע תהליך של קידום אתרים. תהליך של אופטימיזציה של האתר בדרכים שונות: שיפור איכות התוכן, השמטת תקלות טכניות הרסניות ( דוגמת שגיאת 404), שילוב קישורים איכותיים ועוד. ובמיוחד כדי להגיע ליעד המרכזי יש לבצע בדיקת מיקום בכל עת כדי לעקוב אחר תהליך ההתקדמות. שימו לב לכל בעל עסק, לימוד של קורס קידום אתרים יכול לעזור.