הבנה למצב. נתניהו וטראמפ
הבנה למצב. נתניהו וטראמפצילום: עמוס בן גרשון, פלאש 90

גורם מדיני אומר היום (ראשון) לערוץ 7 כי הקדמת הבחירות תוביל לדחייה משמעותית בפרסום תוכנית הממשל האמריקני לחידוש המגעים בין ישראל והפלסטינים.

לדבריו ישראל העבירה מסרים לבכירים בממשל האמריקני לפיהם יהיה נכון יותר לפרסם את 'תוכנית המאה' של הנשיא טראמפ, רק לאחר כינון ממשלה חדשה בישראל.

"האמריקנים מבינים היטב את הסיטואציה בישראל ויודעים שפרסום תוכנית מדינית במהלך תקופת בחירות יהיה לא נכון ואף עלול להיתפס כהתערבות בפוליטיקה הפנים-ישראלית", אומר הגורם.

הוא מוסיף כי "המסרים שקיבלנו מהצד השני הם של גילוי הבנה למצב והסמכה לדחות את פרסום התוכנית במידה ואכן יוקדמו הבחירות, עד לאחר שתוקם ותושבע ממשלה חדשה".

נזכיר כי בשבוע שעבר דיווחנו שבמערכת המדינית שורר ערפל בנוגע ל'תוכנית המאה'. גורם מדיני בכיר סיפר לנו כי האמריקנים שמעו את דעתה של ישראל בכל הנושאים המרכזיים, אבל לא רמזו אפילו, כיצד יטפלו בהם.

"העברנו להם את דעתנו בכל סוגיה והיו דיונים מפורטים. נאמר להם שאין שום אפשרות שישראל לא תשלוט שליטה ביטחונית מלאה עד הירדן וזה תוחם באופן ברור את מגוון האפשרויות. על העמדה הזאת אין פשרות וניאבק עליה", הוסיף הגורם.

לדבריו, הממשל יודע באופן מדוייק את עמדתה של ישראל, והחשש הוא שדווקא בגלל שעמדתם של הפלסטינים המחרימים את התיווך האמריקני לא נשמעה, צוות השלום של הנשיא יביע עמדות שייראו לו אפשריות, אך לא יוכלו להוות בסיס לצד הישראלי.

"הם שמעו את מה שהיה לנו לומר. מה תהיה החלטתם או מה יהיה כתוב בתוכנית? נחכה ונראה", מסכם הגורם הישראלי.

באחרונה אמר שליח הבית הלבן לתהליך השלום, ג'ייסון גרינבלט, כי בקרוב יפרסם הממשל את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ.

"אף צד לא יאהב את כל מה שכתוב בתוכנית השלום ויהיה צורך להתפשר", צוטט גרינבלט בחדשות עשר. "אבל אנחנו בטוחים שאם שני הצדדים יסכימו להיכנס למו"מ הם יבינו למה הגענו למסקנות שיוצגו בתוכנית השלום".