יכנס דיון? אייכלר
יכנס דיון? אייכלרצילום: הלל מאיר/TPS

ח"כ ישראל אייכלר שיגר אמש (ראשון) מכתב להנהלת אל על שבו דרש תשובות בנוגע לאירוע במהלכו נקלעו נוסעים חרדים ודתיים לטיסה של מטוס חברת אל על שהתקיימה בסמיכות לשבת.

"על פי התלונות שהגיעו ללשכתי, בערב שבת קודש היה אמור מטוס אל על שהמריא מניו יורק ביום חמישי, לנחות בזמן סביר לפני חצות היום השישי. דבר המאפשר הגעת הנוסעים לבתיהם בטרם תיכנס השבת. אך כבר לפני ההמראה התברר לנוסעי הטיסה כי הדיילים איחרו במשך כשש שעות וגרמו לטיסה כולה להתעכב. במקום לאפשר לשומרי השבת לרדת מן המטוס הובילו אותם בכחש, שהנה כבר נוסעים", כתב.

לדבריו, "בשעת מעשה לא נומק לנוסעים כי האיחור כה רב וחריג. רק לאחר מכן למדו על כך מכלי תקשורת שחקרו את הדבר. חברת אל על שלא אפשרה לשומרי השבת לרדת ממנו, בעצם כלאה אותם בכלוב ברזל בידיעה שבכך הם עלולים לחלל את השבת חלילה".

אייכלר מוסיף, "לא חקרתי עדיין את הפרטים ולכן אני מציג את התלונות ומבקש תשובות. גם על פי פרסומים בכלי התקשורת, בין היתר על ידי עיתונאי מוערך ששהה על המטוס, קברניטי הטיסה הטעו את הנוסעים. השתמשו גם בנוסע נכבד על מנת להרגיע ולהרדים את הנוסעים מסכנת חילול שבת. כביכול הכול בסדר וניתן לטוס ולהגיע לתל אביב עוד קודם השבת. רק מאוחר מדי, דווח לנוסעים שהם עומדים לנחות באתונה, במקום לשבות יחד עם בני משפחותיהם כמתוכנן".

בהמשך מאשים אייכלר את החברה בהטחת האשמות שווא בנוסעים חרדיים: "מעבר לתלאות הנסיעה לטענת הנוסעים שומרי השבת, הוסיפה חברת אל על חטא על פשע בהצטרפה להסתה נגדם ופרסום דיווחים כוזבים לפיהם חרדים התפרצו באלימות נגד הטייסים והדיילים - דבר שהתברר למפרע כשקר גס וכניסיון נואל להסיט את האש מהכישלון הניהולי שנחלה החברה אל המגזר שהכי קל לשסות נגדו את התקשורת – המגזר החרדי".

"'טיסת השבת' כפי שכבר זכתה לכינוי בכלי התקשורת, חשפה את השקר לא רק ממקרה ספציפי זה, אלא מעוד עשרות מקרים אחרים בהם נקטה החברה אצבע מאשימה כלפי המגזר החרדי על אנשים הדורשים החלפת מקומות בכוח ועוד", טוען אייכלר.

לסיום הוא מבקש מראשי אל על למצות את הדין עם הגורמים האחראים למחדל ההסברתי שהסית נגד הציבור החרדית, לטענתו, בזדון: "בטרם אכנס דיון בוועדה לפניות הציבור, אני מבקש לקבל מכם תשובות ברורות ומידיות, כיצד תמנעו את התופעה הזו, ומי ייתן את הדין על מסע ההסתה נגד ציבור הנוסעים החרדי. אין צורך להזכיר לכם, כמה חרדים נוסעים באל על. כל אחד מהם נפגע מן ההסתה לא פחות מאשר הכשל התחבורתי. לא יעלה על הדעת שפשע כזה יעבור ללא עונש מידתי ראוי", סיים את מכתבו.