הנבחרת הזוכה יחד עם המאמנים
הנבחרת הזוכה יחד עם המאמניםצילום: EuroOpen

נהוג לומר, שבכל הנוגע לתחרויות ספורט ישראל טובה בשני דברים- ג'ודו ושיט. אבל בשבוע שעבר נבחרת הנוער הלאומית של ישראל הוכיחה שיש למדינה עתיד בענף ספורט חדש- דיבייט.

בשבוע שעבר, נבחרת ישראל לנוער בדיבייט זכתה במקום ראשון בתחרות הכלל עולמית "אירופה הפתוחה". התחרות, שהתקיימה בשטוטגרט שבגרמניה, נמשכה כשבוע כאשר בכל יום התחרו קבוצות ממדינות שונות באומנות הוויכוח והרטוריקה. בתחרות השתתפו קבוצות מכל העולם, כולל סין, הולנד, גרמניה ועוד, כאשר הדיונים עצמם התנהלו באנגלית.

במסגרת תחרויות דיבייט, מנהלים המתמודדים עימותים מילוליים אחד עם השני על נושא מוסכם מראש. לאחר שנבחר הנושא, כל אחד מהצוותים מקבל עמדת "בעד" או "נגד" אותה הוא צריך להוכיח כחלק מהעימות. השופטים מאזינים לעמדות שני הצדדים, ומכריזים על הצוות המנצח בסיבוב על פי גדרים שונים הכוללים התייחסות לאיכות הטענות שהועלו ויכולת הרטוריקה של המתמודדים.

התחרות בשטוטגרט נערכת מדי שנה ונחשבת לתחרות דיבייט הנוער הגדולה באירופה. במהלך ההתמודדות, נערכים שמונה סיבובים מוקדמים ולאחריהם ארבעה סיבובי גמר. הנבחרת הישראלית, ובתוכה: תומר צוקר, תמיר ווסט, עומר זילברברג ומאיה קרמון, הפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שזוכה בטורניר. הצוותים זכו לאורך כל הדרך, בשמונת סיבובי הקדם ואף בגמר הסופי, שם הצליחו להביס את הצוות האמריקאי, שסיים במקום השני.

מאמן המשלחת הישראלית, אליהו קוצ'ין מסר: "ניצחון הצוות הישראלי בתחרות הוא הישג אדיר למתמודדים הצעירים שעבדו כה קשה עבורו". לדבריו, "הניצחון הוא גם לנערים עצמם וגם לצוות הישראלי העומד מאחוריהם שבלעדיהם כל זה לא היה קורה. צוותי המורים לאנגלית שסייעו לתלמידים, סטודנטים לדיבייט שאימנו את הקבוצה והארגונים המקצועיים שעמלים ליצור קהילת דיבייט חזקה בישראל, הניצחון הוא לכולם".

הצלחת הנבחרת מצטרף לניצחונות ישראליים נוספים בתחום הדיבייט. לפני כשש שנים זכו האחים עומר וסלע נבו במקום הראשון באליפות אירופה, ולפניהם זכה יוני כהן-אידוב, שכיום מתפקד כמאמן נבחרת ישראל. האם ניצחונות אלו עוד יניבו ענף ספורט ישראלי מצליח? בינתיים עוד מוקדם לדעת, אבל התוצאות כבר נותנות קצת מקום לאופטימיות.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!