שמואל מידד (זנגי)
שמואל מידד (זנגי)צילום: יח"צ

מנכ"ל ארגון חוננו שמואל (זנגי) מידד הגיב לדבריו של שר החינוך נפתלי בנט לפיהם "החיילים חוששים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מיחיא סינוואר".

"לצערנו, אנו נתקלים בתופעה של רדיפת חיילים יום יום, חיילים שמסכנים את חייהם בפעילות מבצעית למען כולנו, מוצאים עצמם בחדרי חקירות. זה לא צחוק, מדובר בחיי אדם של כולנו, המשפטיזציה הזו בצה"ל כבר גבתה לצערנו קורבנות והיא הורגת", אומר מידד.

מידד סיפר על 'פרקליטות מבצעים' היחידה בפרקליטות הצבאית אשר מטפלת בפעילויות המבצעיות בצה"ל "לצערי השר בנט צודק. השיא שבפעילות הזו היא היחידה שהקימו בפרקליטות הצבאית כנגד לוחמי צה"ל - פרקליטות מבצעים. יושבים פקידים, שמעולם לא חוו לחימה, לא ירדו לשטח מעולם, וכל תפקידם לחפור אחרי החיילים בכל פעילות - מדוע עשו כך ולא כך, למה פעלו מול המחבל בצורה כזו או אחרת, זה אבסורד. הדבר מחלחל לשטח, החיילים מרגישים אזוקים", אמר מידד.

"אני קורא לכל אנשי כוחות הביטחון - שוטרים, חיילים, לוחמי מג"ב ומאבטחים. אל תהססו לשמור לכולנו על החיים. ואם נקלעתם לבעיה משפטית - יש לכם זכויות. פנו אל ארגון חוננו ואנו נסייע. לא נשאיר אתכם לבד", הוסיף לסיום.

בארגון חוננו הזכירו שגם אל"מ אלון מדנס הציף את הבעיה במסמך שפורסם לפני מספר ימים. "כשמשפטן ללא רקע של פיקוד בשדה הקרב ונטול כל אחריות מקצועית, אזי הפרקליטות הצבאית תמשיך, ללא כל כוונה רעה, להכשיל אותנו כמערכת", כתב מנדס.