ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ
ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפצילום: רויטרס

העיתון ''ניו יורק טיימס'' סופג אש ביקורתית מכיוונים שונים לאחר שפירסם שלשום מאמר תחת הכותרת: "האם ג'ארד ואיוונקה טובים ליהודים?".

מצד אחד, נכתב במאמר, בני הזוג "דוחפים את ממשל טראמפ למדיניות פרו-ישראלית, ובראשה ההחלטה להזיז את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים". ומצד שני, אחרים רואים בהם "זאבים בעור כבש", המאפשרים לטראמפ לחמוק מהביקורת לפיה הוא מעודד אנטישמיות בהתבטאויותיו.

עוד נטען כי הבית הלבן "השתמש" בבני הזוג – ובעובדה שלנשיא יש נכדים יהודיים – כדי להדוף ביקורת אחרי הטבח בבית הכנסת. עורך דין ניו יורקי יהודי מצוטט כמי שאומר שג'ארד "משתתף במעשים של חילול השם".

המאמר עורר כאמור תגובות קשות. הפרופסור דיוויד ברנשטיין צייץ: "תאמינו או לא, יהודים רפובליקנים תומכים בטראמפ משום שהם מסכימים איתו באופן כללי, לא בגלל ישראל". אחרים זעמו על הכותרת, שמעמידה את היהודים באור בעייתי, וטענו שהניו יורק טיימס עצמו נוהג לפרסם מאמרים אנטי-יהודיים.

השמרן המוביל, בן שפירו, צייץ שמדובר במאמר "אבסורדי". הוא הזכיר שהניו יורק טיימס תמך בעיסקת הגרעין עם איראן ואף פרסם לצורך כך את גודלן של הקהילות היהודיות במחוזות הבחירה השונים.