ח"כ יואב קיש
ח"כ יואב קישצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש יוצא נגד היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, על רקע חוות הדעת שלו בנוגע להופעתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בוועדות הכנסת.

בתגובה למכתב ששלח עו"ד ינון ליושבי ראש ועדות הכנסת היום בו הבהיר להם כי היועץ המשפטי לממשלה הוא שקובע מי ייצג אותו בדיוני הועדות, תקף קיש את ינון במלים חריפות.

"מכתבך מנוגד חזיתית לחוק יסוד. מכתבך גם פוגע בסמכויות ראשי ועדות הכנסת שעל הגנתם אתה אמון. לא אתן להפיכה השיפוטית שקרתה בממשלה להגיע גם לכנסת", כתב קיש.

הוא הודיע ליועץ המשפטי של הכנסת כי לא יסכים שדינה זילבר תיטול חלק בוועדה בראשותו. "לא אאפשר את הופעתה של עו"ד זילבר בפני הוועדה שבראשותי כל עוד שרת המשפטים לא תתיר את הופעתה או למצער כל עוד היא לא תבחר לעזוב את שירות המדינה ולהופיע כבעלת עמדה פרטית", דברי קיש.

קיש הגיב, כאמור, לחוות הדעת לפיה אין למנוע מהמשנה לפרקליט המדינה להופיע בפני ועדות הכנסת, חרף הוראתה של שרת המשפטים בנושא.

במכתב ששלח ליושב ראש הכנסת, לשרת המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה כתב עו"ד אייל ינון כי החליט להתערב בנושא לאחר ששמע את יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש שאמר כי ימנע את הופעותיה של זילבר בוועדה שלו.

לחצו כאן לקריאת המכתב המלא

"כידוע, כעניין שבשגרה, ועדות הכנסת מזמנות לדיוניהן נציגים של משרדי הממשלה השונים, ובהם נציגי היועץ המשפטי לממשלה. ככלל, הכנסת אינה מתערבת בזהות הנציג הנשלח מטעם המשרד הממשלתי הרלוונטי, או מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה, וזוהי פררוגטיבה שלהם לקבוע מי מייצגם בדיוני הוועדות בכנסת", כותב עו"ד ינון בחוות הדעת.

"מבלי להיכנס למחלוקת שהתגלעה בין שרת המשפטים לבין היועץ המשפטי לממשלה אשר ראוי לה כי תיושב בממשלה, הרי שמנקודת מבטה של הכנסת ברור כי הליכי חקיקה תקינים מחייבים לשמוע את עמדת היועץ המשפטי לממשלה ביחס להצעות החוק הנידונות בוועדות, וכי יושבי ראש הוועדות אינם יכולים לערבב בין הבעת עמדתם ביחס למחלוקת האמורה לבין עשיית שימוש בסמכויות הניהול המסורות להם כדי להכתיב ליועץ המשפטי לממשלה, שעל מעמדו הייחודי ועצמאותו המקצועית אין חולק, מי יציג את עמדתו בוועדה", מוסיף ינון.

הוא מסכם וקובע כי יש לאפשר לדינה זילבר להופיע בוועדות השונות. "ככל שעו"ד זילבר תישלח על ידי היועץ לייצגו בדיון בוועדה מוועדות הכנסת, יש לאפשר לה להופיע בפני הוועדה", כותב ינון.