הליכוד בולם את חוק עונש מוות למחבלים

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) הורה היום (שלישי) לוועדת החוקה בראשות ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) שלא לקדם את "חוק עונש מוות למחבלים" שמקדמת סיעת ישראל ביתנו.

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, יו״ר ישראל ביתנו, תקף: ״נדהמנו לשמוע במהלך הדיון בחוק עונש מוות למחבלים מפי יו״ר ועדת החוקה, ח״כ ניסן סלומינסקי, שהוא לא יעלה את הנושא להצבעה עקב הוראה שקיבל 'מלמעלה', מראשי הקואליציה.

''אנו רואים בכך הפרה בוטה של הקואליציה לציבור הבוחרים ולמשפחות השכולות", הוסיף ליברמן.

אמש הועברה הצעה מ"ישראל ביתנו" לקואליציה, ולפיה סיעתו של ליברמן תתמוך מהאופוזיציה בכל הצעות החוק "שעולות עם האידיאולוגיה שלה", כולל חוק נאמנות בתרבות, בתנאי שהקואליציה תתמוך בהעברת חוק עונש מוות למחבלים. לפי שעה אין הסכמות בנושא.

האם השכולה: הגיע לדני שלי למות?!

מוקדם יותר הבוקר דנה ועדת החוקה בחוק עונש מוות למחבלים שמקדמת סיעת ''ישראל ביתנו''. דבורה גונן, אמו של דני הי"ד שנרצח לפני שלוש שנים וחצי בפיגוע ליד הישוב דולב, הטיחה בחברי הכנסת "אתם לא עושים את העבודה שלכם כמו שצריך. יש הרתעה בתאוריה. אין הרתעה אמיתית. בממשלה שלנו אין גירוש כי זה מעכב. אתם מוציאים את העוקץ מכל דבר.

''בתי משפט קובעים שמחבלים יש להם בעיות נפשיות. המחוקקים לא עומדים על כל החקיקה הקיימת כיום. יש יותר משפחות שכולות. מותר לנו להמשיך לחיות ואנחנו חייבים להמשיך לחיות. להם מגיע הזכות למות.

''גם לבן שלי הייתה זכות לחיים כשהוא יצא לטייל. לכל הנרצחים היה את הזכות לחיים. ממשלת ישראל צריכה לעשות הכל כדי שכל אחד יחזור בשלום הביתה. אני לא סומכת על מערכת הביטחון כי בזמן שהייתה הרתעה על המעיין שבו דני נרצח הם לא הוציאו שום הודעה לציבור . זו הרתעה? איך אני יכולה לסמוך על בית המחוקקים שלי שמבטיחים הבטחות ולא מקיימים?

''אני לא מאחלת לכם להצטרף למשפחות שכולות", הוסיפה גונן. ''תירוצים לא יעזרו לכם בזמן אמת. תפסיקו להביא לפה עוד משפחות שכולות חדשות. יש פה אנשים שחושבים שהגיע לדני למות! הגיע לדני שלי למות?! איפה אתם בזמן אמת?!".

סא"ל במיל' בועז קוקיא, אביו של רון הי''ד שנרצח בפיגוע בערד אמר בדיון כי "הגיע הזמן לנסות את מה שלא עשיתם מאז ומעולם. עצם זה שתהיה אפשרות להפעיל את עונש המוות זה יכול להגביר את ההרתעה. אני לא מדבר כאן רק כאבא שכול אלא כסגן אלוף שעושה מילואים. תפסיקו לתת זכויות אדם לרוצחים. אם תקבלו את זה בהבנה אתם תהיו הבאים ביותר.

''גם בשנה רגועה יש עשרות פיגועים. עונש מוות, דרישת פרקליטות והרכב שופטים מתאים אלה הפעולות המיידיות שצריך לעשות. יש מקרים שצועקים לשמים כדי שדבר זה יהיה. החיים קשים אבל המטרה היא להגן על המדינה. זו משימה נעלה", הדגיש האב השכול.

ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), מגיש הצעת החוק, אמר כי "נציגי שב"כ טענו שהצעת החוק יכולה להצית טרור. היו טענות של גורמי מקצוע בזמן העברת השגרירות האמריקאית, דבר זה היה צפוי על פי אותם גורמים להצית מלחמת דתות.

כל הסיפורים שזה יעודד טרור וחטיפה... דברים כאלה קורים גם ככה. זה קרה עם או בלי עונש מוות למחבלים. הם חיים פה בגן עדן ומקבלים תנאי מחייה מופלגים בבתי הכלא. זו סוגיה פוליטית וצריכים לתת לנו לבצע את תפקדנו", הוסיף אילטוב.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שתנועתו מלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אמר כי "המילה 'אכזבה' היא המילה היחידה שיכולה לתאר את התנהלות הדיון היום בוועדה בתיקון חוק עונש מוות למחבלים. הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה ומוכיחה כי כמות הניסיונות לפגע ולהרוג ישראלים רק גדלה וכך לצערנו גם ההצלחות. לכן, חייבים להוביל חבילת הרתעה רחבה כדי לבלום את המגמה המסוכנת הזו.

''ההחלטה למסמס את התיקון בעונש מוות למחבלים היא מעילה בצורך הדחוף הזה. אסור לתת לשיקולים פוליטיים לפגוע במאבק בטרור. המאבק בטרור חייב להישאר חוצה מפלגות כפי שהיה עד היום. אנו קוראים לכל סיעות הקואליציה לחזור ולקדם את התיקון החשוב בעונש מוות למחבלים", הוסיף פלג.