פגיעת הרקטה בשדרות
פגיעת הרקטה בשדרותצילום: דוברות המשטרה

שירות התעסוקה לצד תושבי הדרום: אושרה חבילת סיוע מיוחדת אותה יעניק השירות לתושבי קו העימות על מנת לסייע ככל הניתן בהיבט הכלכלי והתעסוקתי.

בתקופה האחרונה שירות התעסוקה רקם שיתוף פעולה עם רשות האכיפה והגבייה, וסוכם על מהלך שיימשך כחצי שנה בלשכות בקו העימות בדרום במסגרתו חייבים יוכלו להגיע להסדרים מול הנושים בסיוע נציגי רשות האכיפה שיגיעו ללשכות התעסוקה מצד אחד, ובמקביל שירות התעסוקה ימקד מאמץ להשתלבותם במעגל העבודה.

התכנית הנוכחית כוללת מפגש אישי וליווי תהליכי מיצוי זכויות, כך שכל דורש עבודה יקבל את המענה המתאים במיוחד לחובותיו. במקביל יוענק לחייבים ייעוץ תעסוקתי אישי והשתלבות בסדנאות תעסוקה, על מנת לשלבם בהקדם במעגל העבודה.

כמו כן, במסגרת תכנית הסיוע, יפעיל שירות התעסוקה קורסים מיוחדים לתושבי הדרום, דוגמת קורס אוריינות במחשבים, בשיתוף פעולה עם עמותת "תפוח" וחברת מיקרוסופט. במסגרת זו ילמדו דורשי העבודה תושבי עוטף עזה והדרום, יישומי מחשב בכמה רמות לפי מיומנותם, כאשר התכנים מותאמים לנושאי תעסוקה.

בנוסף, שירות התעסוקה יגביר הקצאות מענק עבודה מרוחקת לטובת תושבי עוטף עזה, הגרים במרוחק מאזורי תעסוקה גדולים. מענק זה הינו אחד מהכלים שפיתח השירות על מנת לעודד אנשים מהפריפריה להשתלב במקומות העבודה גם מחוץ למקום מגורם. התמריץ מתבטא בהחזר נסיעה חודשי בסך 625 שקל. את הכסף דורש העבודה מקבל במזומן בבנק הדואר. כמו כן, תכלול החבילה שוברי הכשרה מקצועית בסך 400 אלף שקלים.

בשבוע שעבר נכנס רמי גראור לתפקידו כמנכ"ל שירות התעסוקה וכבר ביומו הראשון פרץ סבב הלחימה האחרון ברצועת עזה. עוד בפגישותיו הראשונות גיבש גראור תכנית סיוע מהירה במיוחד לתושבי הדרום על מנת להקל עליהם והנחה את עובדיו להוציא זאת לפועל במיידי. "דורשי העבודה הפוקדים את לשכות השירות בדרום נמצאים במציאות חיים קשה. לא רק ביטחונם האישי בסכנה יומיומית – גם ביטחונם הכלכלי במשבר", אמר גראור.

עוד הוסיף כי "חובתנו, במיוחד בעת הזו, לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להקל עליהם את הנטל הכלכלי ולהעניק להם כלים, סיוע והכוונה להשתלבות במעגל העבודה".

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר כי: "תושבי הדרום הגיבורים ראויים לכל סיוע שהמדינה יכולה לסייע. זה נכון בשגרה וזה בטח נכון בשעות משבר וחירום. חבילת הסיוע מאפשרת להם להתמודד עם שגרת יומם על ידי הקלות משמעותיות רגולטוריות מחד, ותמריץ תעסוקתי מאידך".

מנהל רשות האכיפה והגבייה, תומר מוסקוביץ הוסיף "רשות האכיפה והגבייה רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה עם שירות התעסוקה ומשרדים נוספים במטרה לסייע לאזרחים ותושבים במיוחד בעתות משבר. פיילוט הסיוע לתושבי הדרום בשיתוף שירות התעסוקה הוא המשך ישיר של המתווה שפעל בהצלחה בטבריה ובלוד ובמסגרתו סייעו נציגות רשות האכיפה והגבייה לאזרחים בלשכות התעסוקה בהכוונה ובהסדרת חובותיהם למול הנושים".