מי אמר אובססיה?
מי אמר אובססיה?צילום: יניב כהן

משתתפי כנס העיתונאים באילת דנו היום (שלישי) במערכת היחסים של ראש הממשלה נתניהו עם התקשורת בישראל.

בפאנל שנערך תחת הכותרת "מי אמר אובססיה?" השתתפו בן כספית מ"מעריב"; ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה; גדעון לוי מ"הארץ"; אמנון לורד מ"ישראל היום"; היועץ האסטרטגי רוני רימון ואראל סג"ל מ-103FM. את הפאנל הנחתה דנה ויס מחברת החדשות.

ויס הזכירה בפתח הדברים כי ''הדיון הזה מתנהל כמעט עשור, מאז שחזר לכהן כראש ממשלה. אני רוצה להתחיל עם בן כספית, שהודה שיש לו אובססיה לגבי נתניהו... האם המטען הרגשי הזה משפיע על אופן הסיקור?''.

בן כספית אמר כי אובססיה זה לא מטען רגשי. ''נחשפתי להרבה אמיתות לגבי נתניהו ורציתי להביא אותן לידיעת הציבור. את אותה אובססיה הייתה לי לאהוד ברק. זה התפקיד שלנו- צריך לבחון את התקשורת במאקרו. התפקיד שלנו כעיתונאים הוא לרדוף את הפוליטיקאים. אולמרט הרגיש זאת וגם ברק לדוגמה, שאני כתבתי עליו שני ספרים. נתניהו מחזיר לנו מלחמה בכישרון רב''.

ויס שאלה את אראל סג''ל ''מה לדעתך גורם ליחס הזה לנתניהו?'' והוא השיב ''היחס לנתניהו שחורג מכל מנהיג אחר שהיה פה, נובע מסיבה אחת שהחלה עוד לפני רצח רבין. זה מלווה אותו מאד. נכון, התחלף פה דור אבל זה מעבר ליחס רציונאלי שיש לכל מנהיג. זה חסר פרופורציות. גם בבחירות הבאות זה יהיה ביבי או לא ביבי".

בן כספית שאל: ''מדוע אין אף אחד מהצד השני? תראה את מירי רגב, מה היא אמרה היום על בני גנץ. נתניהו תדרך אותה לעשות זאת''. כספית התכוון לאמירתה של רגב - ''בני גנץ אמר 'צאו לקטוף כלניות' ודניאל טרגרמן נהרג".

סג"ל אמר לכספית כי ההתבטאות של רגב מכוערת, ''אבל מדוע אתה עושה את החיבור הזה? זה לא נכון''. כספית התעקש שראש הממשלה שלח את רגב לומר זאת, ''אני רואה את המסרונים של נתן אשל, להיתמם ולהגיד שמירי רגב אמרה זאת על דעתה... זה לא נכון''.

גדעון לוי נשאל בפאנל על הטורים האחרונים שפרסם בעיתון ''הארץ'', בהם שיבח את ראש הממשלה נתניהו על האיפוק מול טרור החמאס בעזה.

"אני חושב שיש שני מיתוסים שקריים על התקשורת הישראלית: א' התקשורת לא שמאלנית, היא משת"פית ופטריוטית. המיתוס השני הוא שאנחנו נוהגים בנתניהו כמו בכל אחד אחר- וגם זה לא נכון. אנחנו עושים לו חיים הרבה יותר קשים מאשר לאדם כמו אהוד ברק", אמר לוי.

''נתניהו מנע מלחמה בשבועות האחרונים וראיתי שהוא לא מקבל קרדיט על כך, ואדם שחסך דם ראוי לתרועות גם אם קוראים לו בנימין נתניהו. אם התקשורת תשבח את נתניהו על מניעת מלחמה ותכנס בו על עניינים אחרים, אז היא תנהג כשורה''.

"אם תשאלי אותי יאיר לפיד או נתניהו? אני אצביע לנתניהו. אולמרט ב-3 שנים הלך לשתי מלחמות, נתניהו הלך לאחת ב-12 שנה. הוא עדיף על השמאל הציוני כבר. בכל מקרה, אני מצביע למשותפת", גילה לוי.